Ga direct naar inhoud

Overname VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale‑Nederlanden

Nationale-Nederlanden heeft VIVAT Schadeverzekeringen overgenomen. Onder VIVAT Schadeverzekeringen vallen Reaal schadeverzekeringen, honden- en kattenverzekeringen van Reaal Dier & Zorg, nowGo schadeverzekeringen, de pechhulpverzekering van Route Mobiel en de Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV leden.

Onder Nationale-Nederlanden vallen de merken Nationale-Nederlanden, Movir en OHRA.

Wat betekent de overname voor jou?

Heb je een schadeverzekering bij Reaal of nowGo, een honden en/of kattenverzekering bij Reaal Dier & Zorg of een pechhulpverzekering bij Route Mobiel? Dan is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing. Je vindt het privacy statement hier. We doen er alles aan om de overgang van je VIVAT Schadeverzekering naar één van de Nationale-Nederlanden merken soepel te laten verlopen.
Kijk in het pdf bestand om te zien door welk Nationale-Nederlanden merk je verzekering overgenomen gaat worden. Voorlopig verandert er niets. Zodra er iets verandert, informeren wij je daar tijdig over.

Heb je vragen over de overname?

Algemene vragen over de overname
Waarom neemt Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen over?

We willen graag duurzame verzekeringsoplossingen blijven bieden voor schaderisico’s. Zodat we er nu én in de toekomst voor je kunnen zijn in geval van schade. Met de overname van VIVAT kunnen we met meer klanten beter de kosten van deze risico’s dragen.

Welke merken vallen onder Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden, Movir en OHRA.

Welke merken/verzekeringen vallen onder VIVAT Schadeverzekeringen?

Reaal schadeverzekeringen, honden- en kattenverzekering van Reaal Dier & Zorg, nowGo schadeverzekeringen, pechhulpverzekering van Route Mobiel en Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV leden vallen onder VIVAT Schadeverzekeringen.

Wat zijn de voordelen van de overname voor mij?

Je profiteert van de kwaliteit van onze dienstverlening en ons brede productaanbod als marktleider in schadeverzekeringen. Met de overname ontstaan daarnaast voor ons meer mogelijkheden om te investeren in onze dienstverlening, digitale oplossingen en productontwikkeling. Zo kunnen we je gemak en snelheid bieden met producten die aansluiten bij je wensen, nu en in de toekomst.

Wat betekent de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden voor mij?

Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er voor je iets verandert, informeren we je daar tijdig over. Het privacy statement is wel gewijzigd voor de schadeverzekeringen van VIVAT. Hierop is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing. In het privacy statement vind je de contactgegevens van Nationale-Nederlanden en wie verantwoordelijk is voor het verwerken van uw gegevens. Je vindt het privacy statement op nn.nl/privacy. Op deze pagina vind je de meest recente informatie.

Neemt Nationale-Nederlanden ook VIVAT Levensverzekeringen over?

Nee. De overname door Nationale-Nederlanden betreft alleen de VIVAT Schadeverzekeringen.
Meer informatie over de levensverzekeringen van VIVAT kun je vinden op reaal.nl.

Blijven de merken van VIVAT Schadeverzekeringen bestaan?

De schadeverzekeringen van VIVAT worden overgebracht naar de Nationale-Nederlanden merken. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Blijft het merk Reaal bestaan?

Het merk Reaal voor de (individueel) levensverzekeringen wordt voortgezet door Athora. Het merk Reaal voor schadeverzekeringen gaat verdwijnen. De verzekeringen van Reaal Schade worden overgebracht naar de Nationale-Nederlanden merken.

Vragen over mijn verzekeringen
Wat gebeurt er met mijn schadeverzekering bij Reaal?

De schadeverzekeringen van Reaal worden overgenomen door Nationale-Nederlanden. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Wat gebeurt er met mijn Arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Reaal?

De arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van Reaal worden overgenomen door Movir. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Wat gebeurt er met mijn Reaal Beleggingsverzekering / Hypotheek / Lijfrente / ORV / Uitvaartverzekering / Ongevallenverzekering / Vermogensverzekering?

De nieuwe aandeelhouder van VIVAT heeft laten weten de Reaal levensverzekeringsproducten voort te zetten. Kijk voor meer informatie op reaal.nl.

Wat gebeurt er met mijn Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV leden?

De Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV leden wordt overgenomen door OHRA. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Wat gebeurt er met mijn honden- en of kattenverzekering bij Reaal Dier & Zorg?

De honden- en/of kattenverzekeringen van Reaal Dier & Zorg worden overgenomen door OHRA. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Wat gebeurt er met mijn schadeverzekering bij nowGo?

De schadeverzekeringen van nowGo worden overgenomen door OHRA. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Wat gebeurt er met mijn pechhulpverzekering bij Route Mobiel?

Nationale-Nederlanden beëindigt de pechhulpverzekering van Route Mobiel. Vanaf 17 december 2020 is het product niet meer af te sluiten. Ben je klant? Dan blijf je verzekerd van pechhulp totdat je verzekering afloopt. Je kunt elders een nieuwe pechhulpverzekering afsluiten of overstappen naar de OHRA Autoverzekering waarin pechhulp is meeverzekerd.

Wijzigen de (polis)voorwaarden van mijn verzekering door de overname?

​​​​​​Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en (polis)voorwaarden door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Is mijn offerte nog geldig nu Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen heeft overgenomen?

Je offerte blijft geldig tot de datum die op de offerte staat. Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening. Je kunt de producten en diensten blijven gebruiken en afsluiten zoals je gewend bent. Zodra er iets verandert, infomeren we je daar tijdig over.

Kan ik nog verzekeringen afsluiten bij VIVAT Schadeverzekeringen nu bekend is dat Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen heeft overgenomen?

Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening. Je kunt verzekeringen blijven afsluiten bij VIVAT Schadeverzekeringen, online of via je tussenpersoon. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Ik heb een speciale (korting)regeling/overeenkomst. Blijft dit zo?

Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen, afspraken en dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Ik heb producten bij Nationale-Nederlanden en bij VIVAT Schadeverzekeringen. Houd ik verschillende accounts waarmee ik inlog of worden mijn accounts samengevoegd?

Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen, afspraken en dienstverlening. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Vragen over contact met Nationale-Nederlanden en VIVAT Schadeverzekeringen
Waar kan ik terecht voor vragen over mijn verzekeringen?

De dienstverlening wijzigt voorlopig niet. We blijven je op dezelfde manier bedienen zoals je van ons gewend bent. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

  • Voor vragen over Nationale-Nederlanden kun je kijken op nn.nl
  • Voor vragen over VIVAT Schadeverzekeringen kun je kijken op reaal.nl / reaaldierenzorg.nl / nowgo.nl / routemobiel.nl.
  • Voor vragen over OHRA kun je kijken op ohra.nl
  • Voor vragen over Movir kun je kijken op movir.nl
Kan ik nog steeds bij mijn vaste adviseur terecht?

Ja, je kunt contact opnemen met je vaste contactpersoon, zoals je gewend bent.

Kan ik nog steeds gebruikmaken van mijn persoonlijke online omgeving en apps?

Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening. Je kunt gebruik blijven maken van je persoonlijke online omgeving en apps. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

De klachtenprocessen wijzigen voorlopig niet. We blijven je op dezelfde manier bedienen zoals je van ons gewend bent. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

  • Informatie over het klachtenproces van Nationale-Nederlanden vind je op nn.nl
  • Informatie over het klachtenproces van VIVAT Schadeverzekeringen vind je op reaal.nl / reaaldierenzorg.nl / nowgo.nl / routemobiel.nl.
  • Informatie over het klachtenproces van OHRA vind je op ohra.nl/klachten
  • Informatie over het klachtenproces van Movir vind je op movir.nl

Vragen over schade melden en declareren
Waar moet ik een schade melden nu Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen heeft overgenomen?

De manier waarop je een schade meldt, verandert voorlopig niet. Een schade kun je melden op de manier zoals je gewend bent. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Mijn schade bij VIVAT Schadeverzekeringen is nog in behandeling. Ontvang ik de schade-uitkering nog wel?

We vinden het heel vervelend dat je schade hebt. De manier van schadeafhandeling en schadebetaling verandert voorlopig niet. Een schade wordt afgehandeld zoals je gewend bent. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Ontvang ik mijn uitkering van mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering nog nu VIVAT Schadeverzekeringen is overgenomen?

Je uitkering verandert niet door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen.

Waar kan ik een nota voor Reaal Dier & Zorg declareren nu VIVAT Schadeverzekeringen is overgenomen?

De manier waarop je kosten declareert verandert voorlopig niet. Kijk voor meer informatie over declareren op www.ohra.nl/reaal-dier-en-zorg/nota-declareren.

Ik heb een nota bij mijn Reaal Dier & Zorg polis ingediend. Ontvang ik het bedrag nog wel?

De manier waarop ingediende nota's behandeld worden verandert voorlopig niet. De behandeling van de ingediende nota's verloopt op de gebruikelijke wijze.

Vragen over privacy statement
Welk privacy statement is voor mij van toepassing?

Heb je een schadeverzekering bij Reaal of nowGo, een honden- en/of kattenverzekering bij Reaal Dier & Zorg of een pechhulpverzekering bij Route Mobiel, dan is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing. Je vindt het privacy statement op nn.nl/privacy.

Op de sites van Reaal, nowGo, Reaal Dier & Zorg en Route Mobiel, vind je het privacy statement via de button ‘privacy statement’ in de voetnoot op de homepage.

Voor je Reaal levenproducten geldt dat het privacy statement van VIVAT van toepassing blijft. Dat privacy statement kun je vinden op Reaal.nl / Zwitserleven.nl / Vivat.nl.