Ga direct naar: inhoud

Nationale-Nederlanden introduceert zorgverzekering

30 november 2018

Met het bijzondere verhaal van Wiepke introduceert Nationale-Nederlanden de nieuwe zorgverzekering. Sinds 2013 zorgt Wiepke elke dag voor haar moeder, die na hersenbloedingen volledig van zorg afhankelijk werd. De commercial is onderdeel van de nieuwe zorgcampagne van Nationale-Nederlanden, die vanaf 2 december te zien en te horen is op radio, televisie en diverse online - en social media kanalen. 

Wiepke: ‘Mijn moeder en ik wilden graag laten zien hoe mooi en waardevol persoonlijke zorg voor een naaste is. Het is niet altijd makkelijk om je leven in dienst van een ander te stellen, maar ik deed het graag en vond het fijn dat ik haar nog dichtbij me had. Het heeft ons bovendien dichter bij elkaar gebracht. Dat wilden we graag overbrengen in de commercial waarvoor Nationale-Nederlanden ons benaderd heeft. Ik hoop dat de commercial de vele andere mantelzorgers een steun in de rug geeft en begrip kweekt voor de niet aflatende zorg die ze elke dag vol overgave geven.’ Kort na de opnames van de commercial is de moeder van Wiepke op 91-jarige leeftijd overleden. Met het uitzenden van de commercial wil Wiepke, zoals ze eerder met haar moeder had besproken, graag alsnog aandacht vragen voor mantelzorgers.

Elke dag verlenen bijna twee miljoen Nederlanders lang en intensief mantelzorg. Uit de recente gezondheidsmonitor van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat ongeveer 450.000 mantelzorgers zich zwaar belast voelen. Nationale-Nederlanden biedt hiervoor vervangende mantelzorg, die tot 2 weken alle taken overneemt. Daarnaast biedt Nationale-Nederlanden ook de mogelijkheid een mantelzorgmakelaar in te schakelen die kan helpen met regeltaken en kunnen mantelzorgers een cursus volgen. Deze dekking zit in alle aanvullende verzekeringen bij de nieuwe zorgverzekering van Nationale-Nederlanden. Klanten kunnen van deze service gebruik maken als ze zelf of degene voor wie gezorgd wordt, hiervoor aanvullend verzekerd is.

Focus op kwaliteit en dienstverlening

Naast mantelzorg biedt Nationale-Nederlanden verzekerden volledige vrijheid bij de keuze van hun zorgaanbieder en de mogelijkheid een second opinion in te winnen via Best Doctors®, een internationaal netwerk van medische topspecialisten. Daarnaast helpt Nationale-Nederlanden klanten hun gezondheid te verbeteren. De nieuwe module ‘Fit’, vergoedt gezondheidscursussen en beweegprogramma’s, algemene preventieve- en arbeid gerelateerde onderzoeken en sportmedisch advies. Deze module is gratis voor alle verzekerden.  

Meer informatie is te vinden op nn.nl/zorg. Informatie over de zorgcampagne is te vinden op nn.nl/Over-NationaleNederlanden/Campagnes.htm en de commercial is te bekijken op YouTube.


Mediarelaties Nationale-Nederlanden

Bas Kuik

Telefoon: +31 (0)6 20893966

Email: bas.kuik@nn.nl


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

Important legal information

Elements of this press release contain or may contain information about NN Group N.V. within the meaning of Article 7(1) to (4) of EU Regulation No 596/ 2014 (Market Abuse Regulation).
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.
Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.