23
februari
2021
|
09:00
Europe/Amsterdam

NN ondersteunt campagne ‘De eerste stap helpt je verder’ voor ondernemers met geldzorgen

Samenvatting

Nationale-Nederlanden vindt het belangrijk om bij te dragen aan de verbetering van het financieel welzijn van Nederlanders. Ook als het gaat om ondernemers, want veel van hen kampen door de aanhoudende coronacrisis met geldzorgen en schulden. Dit is voor NN aanleiding om de landelijke campagne ‘De eerste stap helpt je verder’ actief te steunen.

Nationale-Nederlanden vindt het belangrijk om bij te dragen aan de verbetering van het financieel welzijn van Nederlanders. Ook als het gaat om ondernemers, want veel van hen kampen door de aanhoudende coronacrisis met geldzorgen en schulden. Dit is voor NN aanleiding om de landelijke campagne ‘De eerste stap helpt je verder’ actief te steunen.

‘De eerste stap helpt je verder’

De impact van COVID-19 op ondernemend Nederland is groot. Het MKB is oververtegenwoordigd in twee derde van de zwaarst getroffen sectoren en veel zzp’ers kampen met een langdurige inkomstenderving. Via de landelijke overheidscampagne ‘De eerste stap helpt je verder’ worden dan ook juist zij opgeroepen om hulp te zoeken bij geldzorgen. Ook Nationale-Nederlanden wijst ondernemers met een betalingsachterstand op de route voor passende schuldpreventie of -hulp. Via onder andere de website Geldfit.nl/zakelijk en telefoonnummer 0800-8115 wordt hen snel en laagdrempelig de weg gewezen naar een schuldzorgenvrije toekomst. Aan dit doel, een schuldenzorgvrije toekomst, werken we ook met ons maatschappelijke programma NN Future Matters. Met dit programma zetten we onze middelen, expertise en ons netwerk in voor het vergroten van het financiële welzijn en de veerkracht van mensen in onze directe omgeving. Ook als het gaat om ondernemers, voor wie we dit doen samen met onze partners Over Rood en SchuldenLabNL.

Klanten Nationale-Nederlanden

Dat kleine ondernemingen het zwaar hebben in deze tijd, zien we ook terug bij onze klanten. Zo hebben sinds COVID-19 bijvoorbeeld ruim 1.500 hypotheekklanten bij Nationale-Nederlanden een betaalpauze gekregen, 80% is zzp’er. We bieden ondernemers dan ook vroegtijdig een helpende hand. Met aangepaste betalingstermijnen, met dekkingen die passen bij de wegens coronarestricties aangepaste ondernemingsactiviteiten, en met betaalpauzes. Ook hebben we met DAS ondernemers kosteloos juridische expertise aangeboden. Aangezien iedere klant en iedere situatie anders is, is maatwerk hierbij de oplossing. Het verloop en de instroom van klanten met schuldzorgen, en de impact van de coronacrisis blijft moeilijk te voorspellen. Op ons kennisplatform Ondernemen doe je samen bieden we ondernemers informatie en hulp om succesvol te kunnen blijven ondernemen, in goede en minder goede tijden.