Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden Hardloopplanner

  • Maak je eigen ideale route in een handomdraai
  • Download je route naar je favoriete hardloopapp
  • Geschikt voor alle hardlopers

    Lees meer

  • Wil je jouw sportieve prestaties verbeteren? Wij helpen je graag met het behalen van je sportieve doelen. Gebruik de Hardloopplanner, lees blogs of laat je inspireren door de ambassadeurs van het NN Running Team.

    Wereldwijde teamestafette MA RA TH ON

    MA RA TH ON is terug! De virtuele teamestafette waarbij mensen over de hele wereld een team van vier kunnen vormen om samen een marathonafstand te lopen.

    Elke individuele loper legt 10,5 kilometer af en gezamenlijk loopt het team dus een volledige marathon. Op deze manier kan je veilig, op eigen locatie, rennen terwijl je toch als één team strijdt in een wereldwijd klassement.

    Lees meer

    Hardlooptips

    Waarom krachttraining goed is voor lopers

    Krachttraining is belangrijk, ook voor lopers. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt aan dat je met krachttraining niet alleen blessures voorkomt, maar ook beter gaat lopen.

    Lees meer

    Bekijk alle hardlooptips

    Hoe vaak hardlopen?

    Hoeveel dagen per week je zou moeten hardlopen is totaal afhankelijk van jouw doel én van jouw ervaring. Lees tips voor beginners en gevorderde.

    Lees meer

    Welke spieren train je met hardlopen?

    Naast dat je hardlopen goed kunt gebruiken om je conditie te verbeteren of af te vallen, train je natuurlijk ook je spieren. Er zijn behoorlijk veel spieren die je misschien wel onbewust traint.

    Lees meer

    Inspiratie

    Blijf fit met Erben

    Het is belangrijk om fit te blijven. Fysiek en mentaal. Juist nu. Hoe doe je dat als je niet naar de sportschool kunt? Erben Wennemars laat je zien dat je goed thuis kunt sporten. Blijf fit met Erben!

    Bekijk de video's

    Hardloopplanner

    Maak in een handomdraai jouw eigen route. Met start en finish bij jouw voordeur of welk adres dan ook. Loop je favoriete afstand of tijdsduur. En je kunt de route downloaden en delen.

    Lees meer

    Blog

    Bram Som is olympiër en oud Europees kampioen op de 800 meter. Hij neemt je in zijn blogs mee in de wereld van het hardlopen en geeft tips om je sportieve doelen te behalen of te verbeteren.

    Naar Bram Som

    Hardloopkalender

    Datum Evenement
    22 en 23 mei MA RA TH ON
    26 september NN CPC loop Den Haag
    23 en 24 oktober NN Marathon Rotterdam
    13 en 14 november NN Zevenheuvelenloop
    Nog niet bekend NN Egmond Halve Marathon

    In verband met de maatregelen rondom het coronavirus zijn grootschalige evenementen voorlopig niet toegestaan.

    Meer over de coronamaatregelen

    Hardloopsupporter

    Ken jij iemand die mee gaat doen aan een van de NN hardloopwedstrijden? Stuur via de Hardloopsupporter een aanmoedigingsvideo in! Wie weet zie jij je video wel terug op de een van de grote schermen langs het zwaarste punt van het parcours.

    Meer over de hardloopsupporter

    Pacing Team

    Pacers zijn ervaren marathon lopers die in een strak tempo lopen en andere deelnemers van de hardloopwedstrijden van adviezen kunnen voorzien.
    Wil jij een bepaalde tijd lopen? Loop dan bij één van onze events mee met onze Pacers en haal jouw doel.

    Meer over het Pacing Team

    Smart Medal

    Naast de fysieke medaille kun je bij de NN Hardloopwedstrijden jouw medaille ook terug zien in de App 'Smart Medal'.
    Via deze gratis app heb je niet alleen een digitale prijzenkast maar vind je ook jouw persoonlijke Running Stories terug.

    Meer over de Smart Medal

    Wat belangrijk is voor jou, is belangrijk voor ons, want er is maar één Nederlander zoals jij. Iedereen loopt voor het bereiken van een doel. Van een gezonder leven, vrijheid in je hoofd, tot het realiseren van een sportieve prestatie. Het maakt niet uit wie je bent of welke afstand je loopt, wij helpen bij het bereiken van al die persoonlijke hardloopdoelen. Door uit te dagen, aan te moedigen, te begeleiden en mee te juichen na het bereiken van de finish.