Ga direct naar inhoud

Klacht indienen

Als wij niet aan uw verwachting voldoen

Het kan gebeuren dat wij niet aan uw verwachting voldoen. Dan horen we dat graag van u. Samen met u proberen we dan tot een oplossing te komen.


Hoe kunt u een klacht indienen?

Telefonisch

U kunt telefonisch contact met ons opnemen:

Contact particuliere klanten

Contact zakelijke klanten

Online klachtenformulier

U kunt ook gebruikmaken van ons online klachtenformulier.

Per post (zonder postzegel)

Nationale-Nederlanden Klachtendesk
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag


Wanneer kunt u antwoord verwachten?

Binnen tien werkdagen nemen wij contact met u op.

Niet tevreden met de uitkomst?

Dan kunt u uw klacht of geschil voorleggen bij een van de onderstaande partijen:

Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening (Kifid)

Uw klacht of geschil wordt alleen door het Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening (Kifid) behandeld als u een consument of klein zakelijke ondernemer bent en eerst onze interne klachtprocedure heeft doorlopen. Zodra Nationale-Nederlanden u doorverwijst naar het Kifid, heeft u 3 maanden de tijd om uw klacht daar in te dienen.

De Ombudsman Pensioenen

Voor klachten en geschillen over de uitvoering van uw pensioenreglement kunt u terecht bij de Ombudsman Pensioenen. De Ombudsman Pensioenen neemt klachten in behandeling van rechtstreeks belanghebbenden (deelnemers; gewezen deelnemers; gepensioneerde deelnemers; hun nabestaanden) die onze interne klachtenprocedure al hebben doorlopen.

Rechter

U kunt ervoor kiezen om uw klacht of geschil door de rechter te laten beoordelen. Let op: als het Kifid al een bindende uitspraak heeft gedaan, dan kunt u niet meer naar de rechter.

Dankzij u verbeterd

Wij vinden het belangrijk om van u te horen wat u van onze dienstverlening vindt. Ook wanneer u niet tevreden bent. Het is een kans om onszelf te verbeteren. Dat doen we graag. Hieronder leest u welke verbeteringen wij hebben doorgevoerd met uw suggesties.

Dankzij uw suggesties verbeterd