17
januari
2024
|
14:53
Europe/Amsterdam

Performance Onderzoek Pensioen: Nationale-Nederlanden met 7,74 op eerste plaats

Den Haag, 12 januari 2024 - Nationale-Nederlanden is continu alert op de kwaliteit van haar dienstverlening. Feedback van adviseurs, werkgevers en deelnemers en hun waardering, is daarbij een belangrijke maatstaf. Hoe adviseurs over het pensioenbedrijf oordelen, wordt door NN onderzocht via het Performance Onderzoek Pensioen (POP). De jaarcijfers van het POP over 2023 zijn begin januari bekend gemaakt. NN en BeFrank staan met een tevredenheidsscore van 7,74 – gelijk aan vorig jaar – op een gedeelde eerste plaats. 

Performance Onderzoek Pensioen (POP) 
Om de mening van adviseurs objectief in kaart te brengen, neemt NN sinds jaar en dag deel aan het Performance Onderzoek Pensioen (POP). Het POP wordt door het onafhankelijke adviesbureau IG&H Consulting & Interim uitgevoerd. Het onderzoek richt zich op de dienstverlening van NN, waarbij IG&H deze vergelijkt met andere partijen. Hierbij wordt gekeken naar vijf thema’s: producten, digitale dienstverlening, accountmanagement, binnendienst en primair proces. Ook wordt de Net Promotor Score (NPS) gemeten: "In welke mate zou u Nationale-Nederlanden/BeFrank voor pensioen aanbevelen aan vrienden, familie en collega’s?".  Daarnaast wordt er gevraagd naar het vertrouwen in de strategie en het management van NN en BeFrank.

Net Promotor Score (NPS)
Met een NPS van +11 is NN gestegen van een tweede naar een eerste plaats. Adviseurs zijn met name tevreden over het gebruik van de digitale portalen, die zijn volgens hen handig en goed. Dat we adviseurs actief betrekken bij de ontwikkeling en verbetering van de portalen levert hier een bijdrage aan. Met name de consistentie en het luisteren naar de markt bepalen volgens de adviseurs dat NN een echte intermediairmaatschappij is. 

Uitgelichte thema's van het POP:
Digitale dienstverlening: 7,8 (plaats 1) Voor het tweede jaar op rij een flinke stijging.  
Accountmanagement: 7,9 (plaats 1)   
Primair proces: 7,5 (plaats 2) Stabilisatie met een 7,5 en hiermee een stijging naar de tweede plaats.

Uitkomsten POP leiden tot betere dienstverlening
NN gebruikt de uitkomsten van het POP om de dienstverlening aan de adviseurs en klanten te verbeteren. Adviseurs geven cijfers en soms een korte toelichting. Dit levert veel bruikbare en belangrijke informatie op waarmee de dienstverlening en de producten worden verbeterd. ​​​​​​​De ambitie van NN Pensioen was, is en blijft om de beste pensioenverzekeraar van Nederland te zijn.

Deel dit nieuws op

Gerelateerde onderwerpen

Contact

Bas Kuik
Woordvoerder
+31 (0)6 20 89 39 66
Boilerplate

Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 11 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).