Sinds 2016 is NN Group trotse partner en hoofdsponsor van het Mauritshuis. Samen werken we aan projecten om zoveel mogelijk mensen te inspireren en enthousiasmeren, door de wereldberoemde collectie van het Mauritshuis toegankelijker te maken voor iedereen. Dat doen we in de vorm van speciale evenementen en activiteiten, zoals:
Eén schilderij, één artiest, één prachtig liedje. In ‘Bekijk het Mauritshuis met je oren’ laat een bekende artiest zich inspireren door een werk uit de collectie van het Mauritshuis. Grote namen zoals Spinvis, Merol, Harrie Jekkers, Willie Wartaal, The Kik, Jett Rebel en Eefje Visser schreven al een song voor de Mauritshuis-playlist.
Een aantal keer per jaar vragen we een spraakmakende persoonlijkheid voor één avond directeur van het Mauritshuis te zijn. Daardoor leer je de collectie nét even anders kennen. Zo vertelde Humberto Tan over zijn fascinatie voor de lichtval op Rubens’ Oude vrouw en jongen met kaarsen. Erben Wennemars leerde het publiek dat er eigenlijk maar één persoon echt schaatst op het schilderij IJsvermaak. En Tracy Chevalier vertelde hoe Het meisje met de parel haar inspireerde voor haar wereldberoemde, gelijknamige boek.
De app Rembrandt Reality neemt je mee terug naar 1632 en laat je Rembrandts’ De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp instappen. Via augmented reality kun je door het legendarische schilderij lopen en alle verhalen leren kennen. Deze prijswinnende app geeft je unieke mogelijkheden om meer te ontdekken over dit meesterwerk van Rembrandt.
Ieder jaar maakt NN Group een toonaangevende tentoonstelling in het Mauritshuis mogelijk. De afgelopen jaren lieten we het publiek genieten van: