27
juni
2017
|
06:42
Europe/Amsterdam

Nationale-Nederlanden en Vodafone starten proef met prepaid autoverzekering: Bundelz

Samenvatting

Bundelz is de eerste prepaid autoverzekering in Nederland waarbij je een bundel van 1000 kilometer koopt en geen maandelijkse premie betaalt. Ideaal voor de ‘af&toe-rijder’.

Bundelz is de eerste prepaid autoverzekering in Nederland waarbij je een bundel van 1000 kilometer koopt en geen maandelijkse premie betaalt. Ideaal voor de ‘af&toe-rijder’.

De af&toe-rijder

Bundelz richt zich op de ‘af&toe-rijder’. Dat is een autobezitter die zijn auto voornamelijk gebruikt voor korte ritten. Gemiddeld rijdt hij niet meer dan 100 kilometer per week en jaarlijks niet meer dan 7500 kilometer. Voor deze doelgroep staan de maandelijkse vaste kosten van een verzekering van een auto niet in verhouding tot het gebruik daarvan. Zij betalen evenveel voor hun verzekering als de gemiddelde autobezitter terwijl de auto minder wordt gebruikt. Bundelz biedt een interessanter aanbod.

‘Betalen voor gebruik en niet voor het bezit van een auto is een ontwikkeling waar consumenten al langer om vragen. Dit inzicht hebben we gecombineerd met nieuwe technische mogelijkheden.’ aldus Kokke van der Werf, directeur van Sparklab - het innovatielab van Nationale-Nederlanden.

Hoe werkt het?

De autobezitter koopt met Bundelz voor EUR 50 een WA-bundel, en voor EUR 70 een WA Casco-bundel. Met een bundel is de auto voor 1000 kilometer verzekerd. Een ‘slimme stekker’ van Vodafone houdt de gereden kilometers bij. Als de limiet in zicht is, ontvangt de verzekerde een bericht en wordt de bundel automatisch verlengd. Zo rijdt hij niet onverzekerd rond. Een bundel is 1 jaar geldig, daarna vervallen de kilometers die niet gebruikt zijn.

Samenwerking

Bundelz is in nauwe samenwerking met Vodafone ontwikkeld. Vodafone brengt expertise en service op het gebied van Internet of Things en prepaid in, en Nationale-Nederlanden vult dit aan met kennis van verzekeren en de automarkt. Intrasurance verzorgt de verzekeringsadministratie. ‘In een zogenaamd open innovatie ecosysteem, waar Sparklab in werkt, worden krachten van verschillende bedrijven samengebracht waardoor innovaties sneller tot stand komen’, stelt van der Werf . 

‘Vanuit Vodafone werken we graag samen met partners aan nieuwe producten en diensten die het leven van onze klanten leuker, simpeler en beter maken. Met onze brede technische expertise heeft Vodafone samen met Nationale-Nederlanden aan de tekentafel gezeten en Bundelz ontwikkeld. Wij zijn trots op deze samenwerking met Nationale-Nederlanden die er voor zorgt dat consumenten de eerste zorgeloze prepaid autoverzekering kunnen afsluiten op basis van daadwerkelijk gebruik’, zegt Max Kranendijk, Senior Innovatie Manager bij VodafoneZiggo.


Tot juli 2018 wordt Bundelz getest en kunnen geïnteresseerden zich via de website van Bundelz (www.bundelz.nl) opgeven om deel te nemen aan de proefperiode. Als de proef succesvol is, brengt Nationale-Nederlanden Bundelz medio 2018 op de markt.


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten alle medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.

Over Vodafone

Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft ruim 5 miljoen klanten per 31 maart 2017. De kantoren zijn onder andere gevestigd in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Maastricht. Vodafone Nederland maakt deel uit van VodafoneZiggo, een 50/50 joint venture van Vodafone Group en Liberty Global. Vodafone Group is in omzet een van 's werelds grootste mobiele telecommunicatiebedrijven, met 516 miljoen mobiele klanten en 18 miljoen vaste-breedbandklanten per 31 maart 2017. Vodafone heeft mobiele netwerken in 26 landen, werkt wereldwijd samen met 48 mobiele netwerken en is actief als aanbieder van vast breedband in 17 landen. Voor meer informatie, ga naar www.vodafone.nl en www.vodafone.com.


Mediarelations Nationale-Nederlanden

Laura van Lingen
Telefoon: 06 57 87 83 48
E-mail: laura.van.lingen@nn.nl

Mediarelations VodafoneZiggo

Alexis van Liebergen
Telefoon: 06 513 30 544
E-mail: alexis.van-liebergen@vodafone.com


Important legal information 
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.