Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden wint SponsorRing voor NN Open Museum Week

12 april 2022

Nationale-Nederlanden werd op maandag 11 april tijdens het SponsorRing Gala beloond met een SponsorRing voor de NN Open Museum Week. Met de NN Open Museum Week vierde Nationale-Nederlanden de heropening van de musea na een sluiting van bijna zes maanden. De SponsorRing is een vakprijs, die sinds 2001 jaarlijks wordt uitgereikt als erkenning voor de beste sponsorcases van Nederland. 

Tijdens de NN Open Museum Week nodigde Nationale-Nederlanden iedereen uit weer een bezoek te brengen aan de Nederlandse musea. Heel Nederland kon een gratis toegangskaart aanvragen voor één van de museale partners van Nationale-Nederlanden: het Mauritshuis, Nederlands Fotomuseum, Kunstmuseum Den Haag, de Kunsthal Rotterdam, Nederlands Openluchtmuseum en Nationaal Archief. Op deze manier stimuleerde Nationale-Nederlanden iedereen om weer een bezoek te brengen aan musea, die maandenlang gesloten waren vanwege COVID-19.

Fleur Hudig, Head of Corporate Citizenship bij NN Group: ‘Als partner van diverse Nederlandse musea zijn we er voor ze in goede tijden, maar ook in mindere tijden. Toen de musea na een lange sluiting weer open mochten wilden we dit met de musea én met heel Nederland vieren. Dat dit nu beloond wordt met een SponsorRing is een extra kroon op het succes van de NN Open Museum Week.’

Cultuursponsoring

Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, wil een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, onder andere door maatschappelijke projecten te ondersteunen. Zo heeft NN een lange geschiedenis op het gebied van cultuursponsoring in de steden waar NN kantoren heeft; Rotterdam, Den Haag en Arnhem. De focus ligt op beeldende kunst, musea en muziek. Door te investeren in cultuur verbindt NN zich met lokale gemeenschappen, ontmoet klanten en inspireert medewerkers en klanten.


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 11 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).    

Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.