Brickler: de app voor de aankoop van jouw huis

Samenvatting

Nationale-Nederlanden introduceert Brickler

Brickler is een app die alle stappen in het koopproces van een huis makkelijker maakt. In de bètaversie van de app, die sinds deze week beschikbaar is via de app stores, kun je zoeken naar koopwoningen, uitrekenen wat je kunt besteden en hypotheekverstrekkers vergelijken.

Een logisch geheel

“Door het gebruik van Brickler wordt het zoeken van een huis tot en met het afsluiten van de hypotheek een logisch geheel.” aldus Erik Muetstege, CEO van Nationale-Nederlanden Bank. Brickler voegt alle stappen die de koper van een huis moet nemen samen in één applicatie, waardoor hij niet langer langs alle individuele partijen hoeft. Brickler zet met de app een eerste stap om de huizenmarkt op een vernieuwende manier te ondersteunen en richt zich vooral op gebruikers die voor de eerste keer een huis gaan kopen.

Hoe werkt het?

Op basis van de financiële gegevens die je hebt ingevoerd, berekent Brickler hoeveel je maximaal kunt lenen en in welke prijsklasse je kunt zoeken naar een huis. Vervolgens vul je de zoekcriteria in waaraan de getoonde huizen moeten voldoen en kun je het actuele huizenaanbod bekijken. Om meer inzicht te geven in de financiële gevolgen van jouw mogelijke keuze, wordt bij ieder huis een indicatie gegeven van de bruto maandlasten en kun je verschillende hypotheekverstrekkers met elkaar vergelijken. De gebruiker kiest zelf met welke hypotheekverstrekker hij in zee gaat. Een hypotheek van Nationale-Nederlanden kan een van de mogelijkheden zijn.

In de huidige versie is advies via de app niet beschikbaar, maar in de toekomst kan naar behoefte een adviseur ingeschakeld worden en/of rechtstreeks een hypotheek afgesloten worden bij een van de aangesloten hypotheekverstrekkers.

Innovatief idee

Brickler is een zelfstandig opererende startup van Nationale-Nederlanden en komt voort uit de overtuiging dat het kopen en verkopen van een huis eenvoudiger kan.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 4 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers van het bedrijf zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.