Ga direct naar: inhoud

Team Dynamite brengt innovatie in de sociale zorg en wint Social Innovation Relay 2018

Den Haag, 21 juni 2018

De internationale finale van de Social Innovation Relay vond op 19 juni 2018 online plaats. Team Dynamite uit Singapore won de 8e editie met een HELP app die vrijwilligers koppelt aan mensen die op uiteenlopende gebieden hulp nodig hebben. De Social Innovation Relay is een initiatief van NN Group en Junior Achievement, waarbij jongeren worden gestimuleerd een ondernemingsplan te bedenken dat een oplossing biedt voor een maatschappelijk vraagstuk.

Het winnende idee

Dynamite ontwikkelde een app, genaamd HELP; een gratis en one-stop mobiele app die eenvoudig en real-time, vrijwilligers koppelt aan mensen die hulp nodig hebben. De hulpvragen kunnen uiteenlopen van hulp bij het doen van boodschappen, tot helpen bij het zoeken naar iemand die wordt vermist , of het bieden van een luisterend oor. Met behulp van een algoritme koppelt de app de juiste vrijwilligers aan de verzoeken. Dit gebeurt op basis van hun locatie, interesses, vaardigheden en beschikbaarheid. Zo draagt de app bij aan een socialere samenleving. Nadat het team zich had gekwalificeerd in Singapore, nam Dynamite het in de strijd om de internationale titel op tegen teams van over de hele wereld.

Fleur Hudig, Head of Corporate Citizenship, NN Group: ’De Social Innovation Relay (SIR) biedt jongeren een unieke leerervaring, bevordert de ondernemingsgeest en helpt ze vaardigheden te ontwikkelen die ze later in hun werkzame leven nodig hebben. De SIR sluit perfect aan op de doelstelling van ons maatschappelijke programma NN Future Matters. We vinden ook dat de SIR onze NN-collega’s, die in de verschillende markten mentor zijn, een mooie kans biedt om een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij, en tieners op een leuke manier te helpen hun probleemoplossend vermogen te ontwikkelen.”’

Social Innovation Relay

De Social Innovation Relay (SIR) is een internationale wedstrijd waarbij jongeren wordt gevraagd een sociaal en innovatief bedrijfsplan te ontwikkelen, dat een oplossing biedt voor een maatschappelijk probleem. De wedstrijd, die in tien landen wordt georganiseerd, is een initiatief van Junior Achievement Europe (JA) in samenwerking met NN Group. Het doel is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van (ondernemers)vaardigheden en sociaal bewustzijn onder middelbare scholieren.


NN Group

Gedi Schrijver
+31 (0) 6 11157276
Gedi.Schrijver@nn-group.com


Over NN Group

NN Group is een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. De groep biedt, met haar medewerkers, producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 17 miljoen klanten. De belangrijkste merken van NN Group zijn Nationale-Nederlanden, NN, Delta Lloyd, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

 This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.