15
mei
2017
|
12:47
Europe/Amsterdam

“Steady Herz” wint Social Innovation Relay 2017

Samenvatting

Tijdens een spannende finale heeft het team ‘The Green Socials’ van het Keizer Karel College in Amstelveen de nationale finale van de Social Innovation Relay 2016-2017 gewonnen met hun bedrijfsplan ‘Steady Herz’.


Tijdens een spannende finale heeft het team ‘The Green Socials’ van het Keizer Karel College in Amstelveen de nationale finale van de Social Innovation Relay 2016-2017 gewonnen  met hun bedrijfsplan ‘Steady Herz’.  

Het winnende idee

Voor slechthorenden die regulier onderwijs volgen kan het soms lastig zijn de les te volgen door de hoeveelheid rumoer in een klas. ‘Steady Herz’ maakt het voor slechthorenden mogelijk om door een geluiddempende koptelefoon, waarbij de docent door een microfoontje praat wat alleen de slechthorende kan horen, de les te volgen. De verbinding tussen het microfoontje en de koptelefoon werkt via een app.

Social Innovation Relay

De Social Innovation Relay (SIR) is een internationale wedstrijd waarbij jongeren gevraagd wordt een sociaal en innovatief bedrijfsplan te ontwikkelen wat een oplossing biedt voor een maatschappelijk probleem. De wedstrijd, die in tien landen over de hele wereld wordt georganiseerd, is een initiatief van Junior Achievement Europe (JA) in samenwerking met NN Group. Het doel is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van ondernemersvaardigheden en sociaal bewustzijn onder middelbare scholieren. In het schooljaar 2016-2017 deden in Nederland  vijftien scholen en ruim 1100 leerlingen mee aan deze wedstrijd.

De wedstrijd en de finale

In Nederland werkt NN Group samen met Jong Ondernemen in het organiseren van deze wedstrijd. Leerlingen konden hun businessplannen indienen en uit alle plannen die zijn ingediend is een top 20 gekozen. Vervolgens hebben de teams elkaar en hun NN mentor ontmoet op de Inspiration Day. Na deze dag gingen de teams samen met hun mentor aan de slag met het uitwerken van hun business plan en uit deze plannen werd een top 10 gekozen.

Afgelopen vrijdag vond de nationale finale plaats. De teams hebben daar hun businessplan gepresenteerd voor de jury, bestaande uit Mathijs Koper (Outside Inc.), Ab Chakai (Nationale-Nederlanden) en Carine de Meyere (Connecting the Dots through People), waarbij het team ‘The Green Socials’ met het idee ‘Steady Herz’ als winnaar naar voren kwam. 'De plannen waren buitengewoon sterk. De winnaar ‘Steady Herz’ heeft goed stilgestaan bij het probleem wat ze wilden oplossen en op welke wijze dit ook verder op te schalen is voor meer sociale impact en een duurzame onderneming.' aldus Mathijs Koper van de jury.

Op 21 juni zal de (online) internationale finale plaatsvinden, waarbij de nationale winnaars van alle deelnemende landen het tegen elkaar opnemen. Het winnend team wordt uitgenodigd voor de JA Alumni Conference in Praag.

Junior Achievement Europe en NN Future Matters

JA Europe is een non-profit organisatie die erop gericht is jonge mensen te inspireren en voor te bereiden om te slagen in hun latere werkzame leven. NN en JA Europe werken al geruime tijd samen aan het creëren van economische kansen en sociaal ondernemerschap te vereenvoudigen.
NN's wereldwijde samenwerking met JA Europe past bij het doel van NN’s maatschappelijk programma Future Matters wat beoogt jongeren relevante vaardigheden te bieden waarmee ze zowel hun economische als persoonlijke kansen op de arbeidsmarkt vergroten.

 “Samenwerken met het bedrijfsleven biedt de scholieren de gelegenheid om hun kennis van de klas te verbinden met de 'echte wereld’. Met het enthousiasme en kennis van onze collega’s kunnen we scholieren echt wat meegeven.” aldus Emily de Laat, programmamanager bij NN Group.

Het winnende team: ‘The Green Socials’ van het Keizer Karel College in Amstelveen Het winnende team: ‘The Green Socials’ van het Keizer Karel College in Amstelveen

 

Vragen NN Group

Afdeling Mediarelaties

Laura van Lingen

Telefoon: 06 57 87 83 48

Email: laura.van.lingen@nn.nl

NN Group profiel

NN Group is een internationale verzekeraar en asset manager, actief in 18 landen,  met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met ongeveer 11.500 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van  pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN en NN Investment Partners. NN Group is genoteerd op Euronext Amsterdam.