Ga direct naar: inhoud

Phishingmail klanten Nationale-Nederlanden

Den Haag, 27 september 2018

Sinds enige tijd zijn er valse e-mails in omloop die worden verzonden uit naam van de Afdeling klantenservice van Nationale-Nederlanden.

Hoe herkent u de e-mail?

Het onderwerp van deze e-mail is: "Update gegevens’’. Deze e-mails zijn niet door Nationale-Nederlanden verzonden. Heeft u de e-mail ontvangen? Verwijder deze dan direct en klik niet op de link in de e-mail!

De link in de e-mail gaat naar een nagebouwde website van Nationale-Nederlanden.
Nationale-Nederlanden zal nooit naar naar persoonsgebonden gegevens als uw gebruikersnaam en wachtwoord vragen. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.

U kunt deze valse e-mails herkennen aan de volgende punten:

  • Het e-mailadres waarvan deze e-mail afkomstig is, is niet van Nationale-Nederlanden.
  • Geen gepersonaliseerde aanhef bij de e-mail.
  • In de e-mail wordt melding gemaakt van het zogenaamde "KYC-beleid" (Know-Your-Customer). Dit is binnen Nationale-Nederlanden onbekend.
  • De link in de e-mail verwijst naar een andere website dan https://www.nn.nl

Meer over phishing en veilig internetgebruik