Ga direct naar: inhoud

Nationale finale Social Innovation Relay

Den Haag, 16 mei 2018

Op maandag 14 mei 2018 presenteerden tien teams van middelbare scholieren hun bedrijfsplan aan een professionele jury tijdens de finale van de Social Innovation Relay in het kantoor van Nationale-Nederlanden in Rotterdam. Met dit initiatief van Jong Ondernemen en Nationale-Nederlanden worden jongeren gestimuleerd een ondernemingsplan te bedenken dat een maatschappelijk vraagstuk oplost.

Het winnende idee

De eerste prijs is voor het bedrijfsplan van Imke, Djenna, Robin en Sara van team ‘Joy and Happiness’ (Pierson College Den Bosch). Hun idee is om lespakketten aan te bieden aan basisscholen. Door deze lespakketten leren kinderen hoe ze goed om kunnen gaan met hun afval, om zo de onnodige afvalverbranding te verminderen. Ze leren om groen, papier en plastic afval in aparte afvalbakken te verzamelen. Met het groenafval (compost) onderhouden ze een moestuin en van het plastic en papier afval kunnen scholen iets laten maken. Zo zien kinderen het nut van recyclen in en leren ze wat je met je afval kunt doen. Het team neemt namens Nederland deel aan de online internationale finale van de Social Innovation Relay in juni 2018. Daar nemen ze het op tegen middelbare scholieren uit negen andere landen van over de hele wereld.

De wedstrijd en de finale

Voor de scholieren begon het allemaal met een introductieles over sociaal ondernemen door vrijwilligers van NN. Daarna hebben bijna duizend leerlingen uit het voortgezet onderwijs zelf een idee bedacht voor een sociale onderneming en ingeleverd bij Jong Ondernemen. De twintig teams met de beste ideeën werden gekoppeld aan een mentor van NN, die ze gecoacht heeft bij het verder uitwerken van hun idee.

De tien beste teams pitchten hun idee in de finale van de Social Innovation Relay afgelopen maandag. De jury bestond uit Kees Klomp, directeur van SMO, Ab Chakai, Strategische Innovator bij NN Sparklab en Marieke den Nijs, Co-founder van Outside Inc.

Social Innovation Relay

Een wedstrijd waarbij jongeren een innovatief idee bedenken om een maatschappelijk probleem op te lossen: dat is waar het om gaat bij de Social Innovation Relay (SIR). Het project is in Nederland opgezet door Jong Ondernemen in samenwerking met Nationale-Nederlanden. Het doel is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van ondernemersvaardigheden en sociaal bewustzijn onder middelbare scholieren te vergroten. In totaal namen bijna 1.000 leerlingen uit Nederland deel aan dit project.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers van het bedrijf zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.


NN Group

Daphne Andriesse
+31 (0) 6 83 641 626
Daphne.andriesse@nn-group.com

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.