Ga direct naar: inhoud

Hypotheekadvies van een Nationale-Nederlanden adviseur

  • Independer hypotheekprijs ‘Beste thuisadviseur 2015’
  • Hoogste klantwaardering op prijs en kwaliteit
  • 94% beveelt Nationale-Nederlanden aan
  • Uw adviseur kan bij u langskomen, thuis of op kantoor

Nieuwe woning of tweede hypotheek

Wilt u een eerste huis, een andere woning of een ander pand kopen?

Huis kopen - Hypotheken - Nationale-Nederlanden

Bestaande hypotheek verhogen of omzetten

Wilt u uw bestaande hypotheek verhogen of omzetten?

Echtscheiding en hypotheekadvies

Gaat u scheiden en wilt u advies over uw hypotheek?

Overige vragen?

Heeft u een vraag over een renteherziening, nieuwe renteberekening of extra aflossen? Bel 088 663 06 63 of stuur een e-mail.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend hypotheekgesprek

  • Vul uw gegevens in.
  • Binnen één werkdag nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak.
  • U kunt ook heel eenvoudig kennismaken met een Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur via een webcamgesprek.

Maak kennis met de hypotheekadviseurs

Er is helaas een fout opgetreden. Probeert u het later alstublieft nog eens.

* verplichte velden


De ingevoerde combinatie van 'Huisnummer' en 'Postcode' is onbekend. Controleer uw gegevens of vul deze zelf verder aan.

Dienstverleningsdocumenten

In dit dienstverleningsdocument leest u wat u van ons mag verwachten als u een hypotheek voor uw woning wilt afsluiten.

Advieskosten

Kosten van hypotheekadvies

Wanneer u zich laat adviseren door een adviseur van Nationale-Nederlanden, dan gelden onderstaande tarieven. De tarieven zijn exclusief de distributiekosten voor het afhandelen van uw aanvraag. Er is geen BTW verschuldigd.

Persoonlijke korting bij Totaal Advies
Omdat een advies persoonlijk is houden we ook rekening met uw persoonlijke omstandigheden. Als u kiest voor een hypotheekadvies kan het zijn dat u in aanmerking komt voor een korting. Dat betreft de specifieke situaties:
- alleenstaand
- vervolgadvies
Deze korting is niet stapelbaar. Als meerdere kortingsgronden van toepassing zijn verlenen we eenmalig korting.

Vervolg Advies
Heeft u het afgelopen jaar al een advies van de adviseur van Nationale-Nederlanden gekregen en heeft u nu weer advies nodig. Dan kunt u onze adviseur een vervolgadvies laten uitvoeren. Nieuwe wensen, een gewijzigde gezinssituatie? Genoeg reden om een vervolgadvies uit te laten voeren.

Hypotheekcheck
De Hypotheekcheck is een momentopname. Wij maken voor u een ‘foto’ van uw eigen financiële situatie. U ontvangt een uitgebreid financieel overzicht inclusief conclusie. Dit krijgt u ook toegelicht door een adviseur van Nationale-Nederlanden.

Advies over het financieren van uw woning

Eerste woning kopen € 1.445,- U koopt uw eerste woning.
Andere woning kopen € 1.745,- U koopt een nieuwe woning.

Advies bestaande hypotheek

Hypotheek veranderen € 1.495,- U bent al onze hypotheekklant en wenst een verandering in uw hypotheek en u verhuist niet.
Hypotheek veranderen na scheiding € 2.245,- Uw echtscheiding heeft gevolgen voor uw hypotheek.
Hypotheek verhogen of hypotheek oversluiten € 1.745,- U verhuist niet maar wenst wel een (nieuwe) hypotheek bij Nationale-Nederlanden of u wilt uw bestaande hypotheek verhogen.
Toeslag ondernemers € 500,-

Kortingen (Niet meervoudig toepasbaar)

Alleenwonend € 100,- U koopt uw eerste woning.
Vervolgadvies binnen 12 maanden € 395,- U ontvangt deze korting wanneer u binnen 12 maanden advies van een ander soort afneemt. Voorbeeld: eerst een Gericht expiratieadvies en binnen het jaar koopt u een ander huis waarbij u een hypotheekadvies nodig heeft.

Overig

Hypotheekcheck (zonder advies) € 495,- De Hypotheekcheck geeft u inzicht in uw financiële situatie:
- U krijgt inzicht in uw inkomsten en uitgaven, zowel nu als na uw pensionering.
- U krijgt inzicht in uw inkomsten en uitgaven, zowel nu als na uw pensionering.

Distributiekosten

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van onder andere complexe financiële producten, hypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen ook verplicht om distributiekosten transparant te maken en in rekening te brengen bij u. Distributiekosten zijn de kosten die worden gemaakt voor het afhandelen van de verzekeringsaanvraag (bijvoorbeeld reclamekosten en compleet maken van het aanvraag dossier).

Lees meer over deze kosten per product onder het tabblad distributiekosten.

Provisie

Vanaf 1 januari 2013 geldt een provisieverbod voor bemiddelen en adviseren in onder andere complexe producten, hypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen.

Lees meer over het provisieverbod

Advies in 4 stappen

Ons adviestraject

Het adviestraject van onze adviseur bestaat uit de volgende vier stappen:

1. Inventariseren

  • Vastleggen van uw behoeften en wensen, uw financiële situatie, risicobereidheid en het kostenplaatje.
  • Bespreken voor- en nadelen van uw huidige financiële situatie.

2. Analyseren en adviseren

  • Vaststellen van eventuele fiscaal-juridische consequenties en risico’s, gevolgen bij overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkeloosheid.
  • In kaart brengen eventuele financiële tekorten.
  • Samenstellen van een persoonlijk financieel adviesrapport, inclusief de bij uw wensen, situatie en risicobereidheid passende financiële producten.

3. Bespreken advies

  • Mondelinge toelichting en motivatie op het advies.
  • U krijgt inzicht in uw situatie op het moment dat u het advies opvolgt.
  • U krijgt ook inzicht in de gevolgen en eventuele risico’s als u daarvan wilt afwijken.

4. Aanvraag van de producten

  • De adviseur vraagt de door u gewenste producten bij Nationale-Nederlanden aan.
  • De adviseur bewaakt de voortgang van uw aanvraag.

Na het advies

Tijdens de looptijd van uw product(en) informeert Nationale-Nederlanden u over (wets)wijzigingen die gevolgen kunnen hebben voor uw product(en).

Belangrijke veranderingen in uw persoonlijke situatie kunnen gevolgen hebben voor uw financiële situatie. Denk aan verhuizen, scheiden, arbeidsongeschiktheid of overlijden, maar ook grote inkomenswijzigingen. Hierdoor kan het zijn dat uw producten niet (meer) goed aansluiten Als er iets verandert, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Mocht er een nieuw adviesgesprek nodig zijn, dan brengt dit kosten met zich mee.

Distributiekosten

Wat zijn distributiekosten?

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten inzichtelijk te maken en in rekening te brengen bij u. Veelal is een financieel product complex en impactvol als het bestaat uit een combinatie van soorten producten: sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten. Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor het maken van reclame.
  • De kosten voor het completeren van het dossier ten behoeve van de aanvraag.
  • De kosten voor de verrichte werkzaamheden bij de aanvraag en bij het aangaan van een overeenkomst inzake een financieel product.

U bent alleen distributiekosten aan Nationale-Nederlanden verschuldigd als u direct bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als u dit bij een onafhankelijk adviseur doet, dan betaalt u kosten aan de betreffende onafhankelijk adviseur.

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Hypotheekproducten
Als u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een hypotheekproduct afsluit in combinatie met een advies van onze Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur, dan betaalt u distributiekosten. De distributiekosten bedragen € 250,00 en worden samen met de advieskosten bij u in rekening gebracht.

Vragen?

Als u na het lezen van deze informatie nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen.

_1539841_