Ga direct naar inhoud

Smartphone verzekeren bij je Inboedelverzekering

  • Sluit de Inboedelverzekering af met de module Mobiele elektronica
  • Smartphone verzekerd in huis en buiten de deur
  • Ook tegen ongelukjes, zoals vallen en stoten

Bereken je premie

Sluit direct af

Smartphone verzekeren

Je laat je smartphone vallen. Je scherm zit vol met barsten. Of je mobiele telefoon wordt gestolen. Het kan iedereen overkomen. Een kapotte of gestolen smartphone is vervelend. Het repareren van je scherm of een nieuwe smartphone kopen, kost ook nog eens veel geld.

Verzeker je hiervoor met de module Mobiele elektronica bij de Inboedelverzekering. Daarmee is niet alleen jouw eigen mobiele telefoon verzekerd. Ook de mobiele telefoons, tablets, laptops en wearable devices van je gezinsleden die thuis wonen.

mobiele telefoon

Valt mijn smartphone onder de Inboedelverzekering?

Of je verzekering schade aan je smartphone dekt, hangt af van je dekking. Heb je alleen een Inboedelverzekering bij ons? Dan is je telefoon verzekerd voor water- en brandschade en diefstal uit huis. Met de module Mobiele elektronica ben je ook verzekerd voor val- en stootschade. En diefstal van je smartphone in heel Nederland. Je tablet, laptop en wearable devices zijn ook verzekerd met deze aanvullende module.

Voordelen module Mobiele elektronica

  • Smartphones, tablets, laptops en wearable devices van je hele gezin verzekerd.
  • Ook voor schade die je per ongeluk zelf veroorzaakt.
  • Dekking binnen Nederland: in huis en buiten de deur.

Bereken je premie voor de module Mobiele elektronica

Wat is verzekerd?

  • Diefstal buiten de woning in heel Nederland
  • Schade die je per ongeluk zelf veroorzaakt, zoals vallen of stoten. Bijvoorbeeld als je telefoon uit je broekzak valt
  • Schade die je van tevoren niet had kunnen verwachten. Bijvoorbeeld je kind die de tablet van de tafel stoot

De maximale vergoeding per gebeurtenis is € 7.500,-

Wat is niet verzekerd?

  • Kwijtraken
  • Opzet en roekeloosheid
  • Schade door normaal gebruik, denk aan krassen, vlekken of deuken
  • Diefstal van spullen die je hebt achtergelaten in de auto
  • Eigen gebrek van je telefoon, denk aan een niet-werkende volumeknop of kapot oplaadpunt.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je wel en niet verzekerd bent.


Welk bedrag krijg ik voor mijn smartphone terug?

Per gebeurtenis, zoals een inbraak of als je bijvoorbeeld je telefoon hebt laten vallen, vergoeden we maximaal € 7.500,- euro. Is je telefoon kapot? Dan kijken we eerst of we de schade kunnen laten repareren. Is hij onherstelbaar beschadigd? Dan vergoeden we de nieuwwaarde. Dit doen we tot vijf jaar na aanschaf. Je krijgt van ons het bedrag om hetzelfde of een gelijkwaardig product nieuw te kunnen kopen.

Voorbeeld:
Je hebt 2 jaar geleden een iPhone gekocht voor € 800,-. Deze raakt onherstelbaar beschadigd door brand. Een vergelijkbaar toestel kost nu nieuw € 650,-. Je krijgt dan van ons € 650,-. Voor dit bedrag kun je een nieuw, gelijkwaardig toestel kopen.


Geen inboedelverzekering, maar losse telefoonverzekering

Je kunt er ook voor kiezen om een losse verzekering bij je nieuwe telefoon af te sluiten. Dit is vaak duurder en dekt slechts één apparaat. Bekijk goed de voorwaarden. Hoe hoog is bijvoorbeeld het eigen risico? Vergoedt de verzekering de nieuwwaarde of de dagwaarde? Kijk ook naar de looptijd. Vaak is die bij een dergelijke verzekering maar één of twee jaar. Gaat je smartphone in het derde jaar kapot, dan draai je alsnog zelf voor de kosten op.

Sparen in plaats van inboedelverzekering telefoon afsluiten

Ook is er de optie om te sparen. Breng in kaart wat de waarde van je (mobiele) spullen is en wat je maandelijks kunt sparen. Zo weet je of het een goed idee is om de module Mobiele elektronica voor je telefoon af te sluiten.


Schade aan je smartphone claimen

Is je smartphone kapot en heb je de module Mobiele elektronica? Meld je schade dan snel en makkelijk via mijn.nn of via de NN App.

Smartphones verzekeren bij je Inboedelverzekering

Wil je je smartphone, tablet, wearable devices en laptop verzekeren? Je kunt de module Mobiele elektronica afsluiten bij de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden.

Heb je al een inboedelverzekering bij Nationale-Nederlanden? En wil je de module Mobiele elektronica toevoegen? Neem contact op via de chat of telefoon: 088 663 06 63. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur.

Belangrijke informatie over je Inboedelverzekering

Bekijk polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Bekijk verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Inboedelverzekering

Afschrijvingslijst

Download hieronder de afschrijvingslijst.

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie berekend wordt verandert;
  • door rekening te houden met de de concurrentiepositie;
  • in geval van veranderingen in wet- en regelgeving;
  • in geval van economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Wat gebeurt er bij schade

Schade meld je eenvoudig online via mijn.nn. Hier geef je alle informatie door die nodig is om je schade te beoordelen. Naast informatie over de schade zelf, kunnen dit ook aanvullende documenten zijn. Denk aan aankoopnota’s of een getuigenverklaring. Per schade zie je welke informatie we van je nodig hebben. Als er informatie, wordt er contact met je opgenomen om deze op te vragen.

Hoe gaat het verder?

Je kunt bij het melden van schade kiezen of je het laat herstellen door één van onze professionele herstellers, of dat je het zelf herstelt of laat herstellen. Kies je voor één van onze herstellers, dan wordt de betaling direct met de hersteller geregeld. Je hoeft niets voor de schieten en betaalt alleen een eventueel zelf gekozen eigen risico. Wil je de schade zelf (laten) repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met Nationale-Nederlanden of de expert die wordt ingeschakeld. Je krijgt de materialen vergoed, en een bedrag voor je tijd.

Als alle benodigde informatie binnen is, wordt eerst gekeken of de schade onder de dekking valt. Soms doet iemand van Nationale-Nederlanden dat, en als het nodig is wordt er een expert ingeschakeld. De expert bepaalt dan het schadebedrag en de oorzaak van de schade. Is erkend dat Nationale-Nederlanden de schade aan jou gaat vergoeden? Dan wordt het schadebedrag bepaald.

Schadebedrag en je inboedel: nieuw- en dagwaarde

Heb je schade aan je inboedel? Dan krijg je de nieuwwaarde vergoed voor spullen tot en met 5 jaar oud, die niet kunnen worden hersteld of vervangen. Bij spullen ouder dan 5 jaar krijg je de dagwaarde vergoed. Bij tweedehands aangeschafte spullen krijg je ook de dagwaarde vergoed.

Bij onherstelbare schade aan mobiele elektronica tot en met 5 jaar oud ontvang je een vergelijkbaar als-nieuw toestel. Als je hiervan afziet, krijg je in het eerste jaar de nieuwwaarde vergoed. Daarna de dagwaarde.

Schadebedrag; wat als je het niet eens bent?

Als is vastgesteld dat de schade onder de dekking valt en de schade wordt vergoed, wordt het schadebedrag bepaald. Ben je het niet eens met het schadebedrag dat de expert vaststelt? Dan mag je ook zelf een expert inschakelen. Dit heet een contra-expert. Meer informatie hierover vind je in de polisvoorwaarden onder het hoofdstuk ‘Wat gebeurt er bij schade en wat keren wij uit?’.

Goed om te weten: Laat je de schade via ons herstelnetwerk herstellen? Dan regelt Nationale-Nederlanden de betaling rechtstreeks met de hersteller.

Duurzaam herstel van de schade

Bij elke schade aan je woning of inboedel wordt eerst gekeken of de schade kan worden gerepareerd. Of dat de beschadigde of gestolen spullen kunnen worden vervangen. Bijvoorbeeld je parketvloer, tapijt of meubels. We werken met een duurzaam en professioneel herstelnetwerk. Deze herstellers zijn in het bezit van het keurmerk GroenGedaan! Zo wordt je schade op een duurzame manier goed en snel hersteld, op een moment dat het jou uitkomt.

Lees meer over duurzaam herstellen

Schadeherstel van je woning

De omvang van de schade wordt vastgesteld op basis van het verschil in de waarde van je woning direct voor en direct na de gebeurtenis. Daarbij kan worden uitgegaan van de reparatiekosten, de herbouwwaarde (het bedrag wat nodig is om je woning in dezelfde staat weer opnieuw te bouwen) of de verkoopwaarde. Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat je krijgt uitgekeerd, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.

Jouw polisvoorwaarden

Bekijk op je polisblad welke versie van de polisvoorwaarden je hebt. Je polisblad en de polisvoorwaarden vind je terug in mijn.nn en de NN App.

Doelgroepomschrijving

De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.


Nationale-Nederlanden Inboedelverzekering afsluiten

Bereken je premie

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact