10
november
2020
|
09:49
Europe/Amsterdam

Nationale-Nederlanden lanceert NOVA: het digitale huishoudboekje met verzekeringenoverzicht

Samenvatting

Veel Nederlanders willen graag weten wat ze uitgeven en waar ze kunnen besparen. Om ze daarbij te helpen introduceert Nationale-Nederlanden NOVA, de app die balans brengt in geldzaken.

Veel Nederlanders willen graag weten wat ze uitgeven en waar ze kunnen besparen. Om ze daarbij te helpen introduceert Nationale-Nederlanden NOVA, de app die balans brengt in geldzaken. Naast inzicht in het uitgavenpatroon en de bestedingsruimte geeft de app de gebruikers automatisch een uniek overzicht van alle soorten verzekeringen die zij hebben met daarbij de naam van de verzekeraar en het bedrag dat ze per maand aan die verzekeringen kwijt zijn.

Marcel Zuidam, CEO Nationale-Nederlanden Bank: ‘Klanten verwachten steeds meer gepersonaliseerde en relevante diensten. Uit NIBUD onderzoek blijkt dat er een kleinere kans is op financiële problemen als je inzicht hebt in inkomsten en uitgaven, planmatig met geld omgaat en spaargeld hebt. Met inzicht in geldzaken kunnen klanten bewuste keuzes maken en zich goed voorbereiden op zaken die nu en voor de toekomst belangrijk zijn.’

Vanaf vandaag is het voor iedereen mogelijk om de eerste versie van NOVA te downloaden en een eigen betaalrekening van de Nederlandse banken te koppelen aan de app. Door gebruikers vroegtijdig bij de ontwikkeling van NOVA te betrekken wil Nationale-Nederlanden het gebruiksgemak en de meerwaarde voor consumenten onderzoeken en toekomstige verbeteringen hierop afstemmen.

Wat kan NOVA?

NOVA zal steeds verder worden uitgebreid met nieuwe mogelijkheden om het inzicht in geldzaken te vergroten. De eerste versie van de app geeft inzicht in hoeveel geld er nog écht te besteden is door te berekenen hoeveel er over is tot de volgende storting van het salaris of tot een andere te kiezen datum. NOVA helpt ook door betalingen in categorieën in te delen en heldere informatie te geven bij alle af- en bijschrijvingen. Zoals een locatie of hoeveel er ten opzichte van voorgaande maanden aan de kostenpost is uitgegeven. Daarnaast zet de app ook alle verzekeringen van alle verzekeraars die de gebruiker heeft in een duidelijk overzicht.
 

Hoe werkt NOVA?

Gebruikers kunnen hun huidige betaalrekening koppelen aan de app. Dat kan dankzij de Europese betaalwet PSD2. Deze Europese regelgeving trad vorig jaar in werking en verplicht banken andere bedrijven toegang te geven tot de gegevens van betaalrekeningen – mits de rekeninghouder daarvoor toestemming geeft. De regels zijn bedoeld om innovatie te bevorderen. Dergelijke ontwikkelingen bieden steeds meer mogelijkheden voor toekomstige uitbreidingen. 
 

 

Wie kan NOVA gebruiken?

Een NOVA- gebruiker moet 18 jaar of ouder zijn en een bankrekening hebben bij één van de Nederlandse banken.

 

 

Privacy en veiligheid

NOVA houdt de persoonsgegevens veilig en werkt alleen met toestemming van de gebruiker. Deze wordt elke 90 dagen opnieuw gevraagd. Nationale-Nederlanden voldoet voor NOVA aan de strenge veiligheidseisen van De Nederlandse Bank. Bekijk voor meer informatie over PSD2 de uitleg van De Nederlandse Bank of de Rijksoverheid. Bekijk het privacy statement van NOVA voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.

Links naar stores

Kijk op nn.nl/nova voor meer informatie 
 


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 18 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN). 

 

Important legal information
 

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.