Nationale-Nederlanden introduceert slimme medaille
Nationale-Nederlanden lanceert in samenwerking met TDE en Triple Double sportmarketing als eerste ter wereld een slimme medaille.
Smart Medal toont persoonlijke Running Story
Nationale-Nederlanden lanceert in samenwerking met TDE en Triple Double sportmarketing als eerste ter wereld een slimme medaille. Deze medaille toont met foto’s en individuele statistieken het persoonlijke hardloopverhaal van de deelnemer aan een hardloopevenement. Deze NN Running Story kan door de lopers zelf verder worden gepersonaliseerd en eenvoudig via social media worden gedeeld. Deelnemers aan de NN Zevenheuvelenloop hebben op 18 november de primeur.
De Smart Medal is een echte medaille, voorzien van een chip. Deelnemers aan een hardloopevenement scannen de chip op de medaille met de gratis Smart Medal-app op hun smartphone. De loper ziet vervolgens aan de hand van foto’s en individuele statistieken zijn persoonlijke NN Running Story, met een fraaie terugblik op het hardloopevenement en de geleverde prestatie.
Remco Barbier, Head of Branding bij NN Group: ‘Met de Smart Medal geven we lopers een persoonlijke, digitale herinnering aan de prachtige prestatie die ze hebben geleverd. Wij zijn er trots op dat we de Smart Medal introduceren in de hardloopsport. Alles verandert in de sportwereld, maar de medaille is altijd hetzelfde gebleven en daar brengen we nu verandering in. Het ontvangen van een medaille na de finish is voor veel hardlopers een belangrijke herinnering aan de geleverde prestatie. Dit moment wordt nu nog specialer met de introductie van de Smart Medal.’

Nieuwste technologie
Na de NN Zevenheuvelenloop is de NN Egmond Halve Marathon het volgende hardloopevenement waar de deelnemers de Smart Medal in ontvangst kunnen nemen. Lennart Boven, managing partner van digitaal sportmarketingbureau TDE: ’We brengen mensen graag dichterbij hun favoriete sport en benutten daar de nieuwste technologie voor. Lopers hoeven hun medaille slechts tegen hun telefoon aan te houden om hun prestatie opnieuw te beleven. We gaan de Running Stories in de toekomst voortdurend verrijken, bijvoorbeeld met audio. Medailles belanden vaak ergens in een kast of la. Dat gaat met de Smart Medal veranderen.’
Hardloopevenementen die NN in Nederland sponsort zijn: de NN Marathon Rotterdam, de NN CPC Loop Den Haag, de NN Zevenheuvelenloop en de NN Egmond Halve Marathon.
Over TDE
TDE is een digitaal sportmarketingbureau, onderdeel van Triple Double en Handpicked Agencies. Jou dichterbij brengen, dichterbij je favoriete sport, club of legende is waar TDE voor gaat. Altijd met de nieuwste technologie. Voor TDE is digitale sportmarketing een ambacht. Met een onvoorwaardelijke liefde voor sport sleutelen creatieven, web & app developers, digital marketeers en social media managers voortdurend aan het ultieme resultaat.
Over Triple Double sportmarketing
In 3 categorieën 2 cijfers scoren, dat is waar in het basketball een Triple Double voor staat. Een unieke prestatie dus. Net als in het bedrijfsleven draait het in de sport om cijfers. Om scores, punten, millimeters en seconden. Het getal 32 symboliseert daarom ons bureau. Maar ook de passie om voor onze klanten dubbele cijfers te scoren. Met een ongekende passie voor sport ontwikkelt Triple Double marketingconcepten voor het bedrijfsleven. We brengen merken en fans bij elkaar en geven sport betekenis in de maatschappij. Creativiteit zit in ons DNA, maar meetbare resultaten staan altijd centraal
Over NN Group
NN Group is een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. De groep biedt, met haar medewerkers, producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 17 miljoen klanten. De merken van NN Group zijn Nationale-Nederlanden, NN, Delta Lloyd, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.
Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.
This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.