Nationale-Nederlanden biedt betaalpauze op maat voor hypotheekklanten met betalingsproblemen
Klanten van Nationale-Nederlanden die door de coronacrisis hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen, kunnen gebruik maken van een maatwerkaanpak.
Klanten van Nationale-Nederlanden die door de coronacrisis hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen, kunnen gebruik maken van een maatwerkaanpak. Dit is een reeds bestaande set van regelingen die de bank al langer aanbiedt aan hypotheekklanten met financiële problemen. Een voorbeeld hiervan is de betaalpauze, waarbij klanten tijdelijk geen rente en aflossing betalen.
De betaalpauze op maat
Maatwerk kan bijvoorbeeld betekenen dat er drie maanden geen hypotheeklasten betaald hoeven te worden, maar die periode kan ook korter of langer zijn. Door tijdelijke financiële ruimte te bieden, is de kans groter dat klanten in hun huis kunnen blijven wonen. Nationale-Nederlanden biedt de mogelijkheid voor uitstel van betaling ook voor klanten met een consumptief krediet.
Marcel Zuidam, CEO Nationale-Nederlanden Bank: ‘We krijgen momenteel dagelijks verschillende vragen van klanten die zich zorgen maken over hun hypotheeklasten. Vooral van ondernemers en zzp’ers die direct de gevolgen merken van de coronacrisis. We hebben tijdens de kredietcrisis veel ervaring opgedaan met het ondersteunen van klanten die financiële problemen hebben. Deze ervaring komt ons goed van pas bij het helpen van mensen die nu geraakt worden. Het gaat hierbij altijd om maatwerk, waarbij de situatie van de klant ons uitgangspunt is’.
Over Nationale-Nederlanden Bank
Nationale-Nederlanden Bank N.V. (NN Bank) biedt ongeveer 1 miljoen voornamelijk Nederlandse klanten financiële diensten op het gebied van sparen, banksparen, beleggen, hypotheken en kredietverlening. NN Bank is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).
Elements of this press release contain or may contain information about NN Bank within the meaning of Article 7(1) to (4) of EU Regulation No 596/ 2014 (Market Abuse Regulation).
NN Bank’s Consolidated Annual Accounts are prepared in accordance with International Financial Reporting Standards as adopted by the European Union (“IFRS-EU”) and with Part 9 of Book 2 of the Dutch Civil Code.
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation:(1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Bank’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4)changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit and capital markets generally, (5) changes affecting interest rate levels, (6) changes affecting currency exchange rates,(7) changes in investor and customer behavior, (8) changes in general competitive factors, (9) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (10) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (11) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (12) changes in ownership that could affect the future availability to NN Bank of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards,(13) changes in credit and financial strength ratings, (14) NN Bank’s ability to achieve its strategy, including projected operational synergies, 15) operational risks, such as system disruptions or failures, breaches of security, cyber-attacks, human error, or inadequate controls including in respect of third parties with which we do business, (16) the inability to retain key personnel, (17)catastrophes and terrorist-related events, (18) adverse developments in legal and other proceedings and (19) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Bank.
Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Bank speak only as of the date they are made, and, NN Bank assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.
This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities.