Ga direct naar inhoud

Uw pensioenbeheer in
Mijn NN Zakelijk

Met uw nieuwe beheeromgeving in Mijn NN Zakelijk beheert u straks op één plek al uw zakelijke producten bij Nationale-Nederlanden. Gemak en eenvoud voorop! Lees hier uitgebreide informatie voor het beheer van uw Persoonlijk Pensioen Plan.

English version

Mijn NN Zakelijk is in co-creatie met adviseurs en werkgevers ontwikkeld. Samen hebben we in kaart gebracht hoe we uw gebruikersgemak vergroten. We werken nu gefaseerd toe naar één beheerportaal voor al onze producten, waaronder uw pensioenregeling. Elk kwartaal voegen we nieuwe functionaliteiten toe. Meer gemak en eenvoud voor u zijn daarbij steeds het uitgangspunt.

Gemak en eenvoud voorop

  • Werkt u met een salarispakketkoppeling? Deze blijft werken zoals u gewend bent.
  • Minder administratie door meer automatische koppelingen met onder andere gemeenten.
  • Online al uw nota’s en specificaties bij elkaar. U ontvangt een e-mail zodra uw nota klaarstaat.
  • Informatie over deelnemers steeds volgens de nieuwste privacywetgeving.
  • We kunnen op uw verzoek live met u meekijken, zodat we u nog beter kunnen helpen.

Kenmerken

Benieuwd naar uw nieuwe portaal?


Belangrijk om te weten, belangrijk om te doen

Voor de volgende onderdelen is het belangrijk dat u zelf actie onderneemt:

Nieuw proces betalingen

Uw rekening-courant afschrift verandert. Niet alleen omdat dit voortaan standaard digitaal is en een nieuwe opmaak heeft. Ook ons rekeningnummer en een aantal andere betaalprocessen wijzigen.

Uw betalingsproces aanpassen

Bewaren mutatiehistorie

Uw gemaakte wijzigingen/mutaties in PSO gaan niet mee naar uw nieuwe portaal. Wilt u die zelf bewaren? Dit regelt u in een paar stappen, voordat uw PSO-account wordt omgezet.

Uw mutatiehistorie bewaren

Eigen autorisatiebeheer

Er is straks één hoofdgebruiker voor het beheer van uw pensioenregeling. De hoofdgebruiker kan zelf accounts aanmaken voor anderen. En zo snel en veilig regelen wie toegang heeft.

Zelf een account maken

Bewaren financiële historie

In PSO vindt u onder ‘informatie’ uw rekening-courant afschriften in PDF. Daarnaast kunt u per afsluitdatum een download maken van de boekingen in Excel. Deze historie gaat niet mee naar uw nieuwe portaal. Wilt u die zelf bewaren? Lees verder:

Uw financiële historie bewaren

Antwoorden op veel gestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over de veranderingen. Hieronder leest u de antwoorden op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Of stuur een e-mail naar nieuw.portaal.pensioen@nn.nl.
Dit helpt ons – en alle andere gebruikers – om het overzicht nog vollediger te maken.

Wanneer wordt mijn PSO-account omgezet naar de nieuwe omgeving?
De technische voorbereidingen voor het omzetten van de accounts zijn in volle gang. We starten na de zomer met het omzetten van PSO. U ontvangt een aantal weken van tevoren bericht van ons.

Is Mijn NN Zakelijk in het Engels beschikbaar?
Helaas op dit moment nog niet. We verwachten dit in de loop van 2020 aan te kunnen bieden.

Ik werk met Pensioen Beheer Online, Benefits-Plaza of EBlinC. Wat verandert er voor mij?
Werkt u met Pensioen Beheer Online, Benefits-Plaza of EBlinC? Dan blijft dit voor het huidige pensioencontract werken zoals u nu gewend bent. Uw nota staat straks in Mijn NN Zakelijk, zoals dit ook geregeld is in PSO.

Wat gebeurt er met mijn andere pensioenproducten bij Nationale-Nederlanden?
Voor werkgevers met een individueel Persoonlijk Pensioen Plan en/of Pensioen Continu Plan verandert alleen het rekening-courant afschrift en het proces voor de premiebetaling. Deze producten worden (voorlopig) niet digitaal ontsloten in Mijn NN Zakelijk.

Heeft u ook andere (pensioen)producten bij Nationale-Nederlanden? Dan ontvangt u hierover apart bericht als er een verandering is voor het online beheer.

Wat verandert er voor de deelnemers?
De deelnemers in uw pensioenregeling gaan ook over naar een nieuwe omgeving: Mijn NN Inkomen Later. Dit gebeurt in dezelfde periode als de omzetting van uw account. Deelnemers ontvangen informatie van ons over de veranderingen. Ze houden dezelfde inloggegevens.

Wat bedoelen jullie met gefaseerd naar één beheerportaal toewerken?
  • We voegen elk kwartaal nieuwe producten en functionaliteiten toe aan Mijn NN Zakelijk.
  • We zetten alle huidige portalen - waaronder PSO - stapsgewijs om naar de nieuwe beheeromgeving.

    We realiseren ons dat we mogelijk nog niet alle functionaliteiten bieden zoals u die in PSO gewend bent. Sommige onderdelen zijn al beter, andere nog in ontwikkeling. Zo investeren we bijvoorbeeld veel in koppelingen met externe bronnen, zoals gemeenten. Hierdoor wordt het steeds makkelijker om met ons samen te werken. Juist door nu te migreren, kunnen we ons nog meer richten op het verder ontwikkelen van een portaal dat uitblinkt in gebruiksgemak voor ál onze klanten.
Kan ik de rekening-courant afschriften in PSO ook in één keer downloaden?
Het is helaas niet mogelijk alle documenten in één keer te selecteren en op te slaan. Dit geldt ook voor het Excel bestand. Het downloaden en opslaan doet u per afsluitdatum. Wilt u een overzicht van de boekingen in Excel over een langere periode? Dit is mogelijk, maar zonder uitsplitsing van de buitenom premie per dekking. Neem hiervoor contact op met uw klantmanager.