Maar liefst 45% van alle medewerkers verwacht binnen afzienbare tijd mantelzorg te verlenen. Dat gebeurt soms heel plotseling, als een kind, partner of ouder ineens (veel) meer zorg nodig heeft. Ineens moet je allerlei extra ballen hooghouden. Niet voor niets speelt mantelzorg een rol bij 18% van de ziekmeldingen door alle medewerkers in Nederland.
Jij hebt een Collectieve Zorgverzekering van Nationale-Nederlanden. Daarom kun jij gebruik maken van onze exclusieve samenwerking met Zorggenoot. Dat initiatief helpt je graag met alles wat er komt kijken bij mantelzorg, bijvoorbeeld als het je een beetje boven het hoofd groeit.
Ga naar Zorggenoot
Zorggenoot helpt je de balans tussen werk en (mantel)zorg te herstellen. Je kunt contact opnemen voor een luisterend oor, vragen om praktische hulp en persoonlijke ondersteuning krijgen als er meer moet gebeuren. Jij blijft vitaler, jouw dierbare ontvangt de beste zorg en samen met jouw werkgever of leidinggevende vind je de beste manier om met de situatie om te gaan.
Het blijkt dat 71% van de medewerkers mantelzorg pas met de werkgever bespreekt als het eigenlijk niet meer gaat. Zorggenoot verlaagt die drempel. Je kunt bellen met de Zorggenoot Hulplijn, iedere keer dat je even wilt overleggen of als je concrete hulp kunt gebruiken. En heb je meer ondersteuning nodig? Dan verwijst Zorggenoot je door naar een mantelzorgmakelaar, aangesloten bij de Branchevereniging Mantelzorgmakelaars. Dat is een professional die je helpt met alle regeltaken rond de zorg. De mantelzorgmakelaar wordt vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering van Nationale-Nederlanden.
Op Zorggenoot.nl lees je bijvoorbeeld over de ervaringen van:
Zorg je voor een kind, partner, ouder of vriend(in) en loop je soms tegen de grenzen aan van wat je voor elkaar krijgt? Ook als je gewoon behoefte hebt om jouw verhaal te delen of als je een paar specifieke vragen hebt is Zorggenoot voor jou geschikt.
Je kunt in drie eenvoudige stappen vragen om de hulp die je nodig hebt:
Ga naar Zorggenoot en vul jouw gegevens in.
Een medewerker neemt contact met je op om je aanmelding te verwerken.
Als je de Hulplijn belt probeert een medewerker je te bieden wat je nodig hebt. Als dat niet meteen lukt word je doorverwezen naar een erkende mantelzorgmakelaar.