Een longvibrator maakt op mechanische wijze bronchiale slijmvorming los in de longen van chronische longpatiënten. Jouw behandelend arts stelt vast dat je een longvibrator nodig hebt.
Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering.
De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:
Vergoeding longvibrator | Zorg Vrij (combinatiepolis) | Zorg Voordelig (naturapolis) |
---|---|---|
Zorgverlener met contract | 100% | 100% |
Zorgverlener zonder contract | 100% | 70% |
Klik hieronder je basisverzekering aan. Bekijk daarna hoeveel je vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering:
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf jouw leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: longvibrators.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan krijg je altijd 100% vergoed. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. Ga je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Bekijk hieronder het verschil:
Bestel je de longvibrator bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen overeenkomst heeft? Dan moet je vooraf toestemming (een akkoordverklaring) aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Dit doet je door een aanvraag in te sturen met een geldig voorschrift van je behandelend arts en een offerte van jouw leverancier. Op dit voorschrift moet vermeld staan waarom je dit hulpmiddel nodig hebt. Stuur de aanvraag in naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ook als de apparatuur niet meer werkt, moet je op dezelfde manier een akkoordverklaring aanvragen.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan jouw leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf jouw leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: longvibrators.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee heeft, ben je verzekerd van:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Bestel je de longvibrator bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen overeenkomst heeft? Dan moet je vooraf toestemming (een akkoordverklaring) aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Dit doet je door een aanvraag in te sturen met een geldig voorschrift van je behandelend arts en een offerte van jouw leverancier. Op dit voorschrift moet vermeld staan waarom je dit hulpmiddel nodig hebt. Stuur de aanvraag in naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ook als de apparatuur niet meer werkt, moet je op dezelfde manier een akkoordverklaring aanvragen.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan jouw leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf jouw leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: longvibrators.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee heeft, ben je verzekerd van:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Bestel je de longvibrator bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen overeenkomst heeft? Dan moet je vooraf toestemming (een akkoordverklaring) aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Dit doet je door een aanvraag in te sturen met een geldig voorschrift van je behandelend arts en een offerte van jouw leverancier. Op dit voorschrift moet vermeld staan waarom je dit hulpmiddel nodig hebt. Stuur de aanvraag in naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ook als de apparatuur niet meer werkt, moet je op dezelfde manier een akkoordverklaring aanvragen.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan jouw leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Terug naar het overzicht van vergoedingen