Ga direct naar: inhoud

Wat als de webwinkel uw geld niet teruggeeft?

Even iets kopen op internet via een webwinkel of webshop. Snel, gemakkelijk en vaak ook voordelig. Alleen maar voordelen dus? Nee, helaas. Ook een aankoop via internet bij een webwinkel, webshop of internetstore heeft nadelen. Nadelen met soms een conflict tot gevolg. Gelukkig kan een rechtsbijstandverzekering u mogelijk helpen.

Nadelen aankopen via internet

Bij een aankoop op internet ziet u niet precies wat u koopt, u ziet de verkoper niet, en bij het inpakken en verzenden kunnen uw spullen beschadigen. U ziet niet wie of wat er ‘achter’ de website van de of webshop zit.

Nationale-Nederlanden Rechtsbijstandverzekering

  • 395 juristen en advocaten
  • nemen uw conflict uit handen
  • zonder wachttijd

Bereken uw premie

Sluit nu af

Een discussie wordt niet opgelost

Stel dat u niet tevreden bent over uw aankoop. Als eerste neemt u dan waarschijnlijk contact op met de verkoper. Per e-mail bijvoorbeeld. Of u pakt de telefoon. Dat lost in veel gevallen de problemen op. Echter, soms lukt oplossen niet. De discussie blijft dan bestaan.

Wat doet u als de webshop weigert om de door u gekochte spullen terug te nemen? En als deze weigert om u terug te betalen waar u recht op heeft. En wat doet u als de webshop beweert dat het uw eigen schuld was?

Klacht of advocaat?

Wat u dan kunt doen, is een klacht indienen bij het bedrijf. U kunt bijvoorbeeld een formele brief opstellen of een officiële ingebrekestelling. Of u schakelt een advocaat in. Dit kan allemaal. Maar het kost u veel tijd, energie en mogelijk ook flink wat geld.

De rechtsbijstandverzekering helpt

Een rechtsbijstandverzekering neemt juridische discussies professioneel voor u uit handen. De verzekering biedt u niet alleen hulp bij een conflict met een webshop of webwinkel. De rechtsbijstandverzekering helpt u ook bij andere consumentengeschillen. Bijvoorbeeld:

  • Een conflict na het kopen van een tweedehands fietsendrager via Marktplaats
  • Een discussie met een ‘gewone’ winkel over een defect product
  • Geschillen met een opleiding die een cursus met belabberde kwaliteit heeft aangeboden
  • Een keukenleverancier die uw kookeiland slordig heeft geplaatst

Hoe helpt de rechtsbijstandverzekering?

Medewerkers bij een rechtsbijstandverzekeraar hebben bijna elke discussie al een keer gezien of gevoerd. Wat voor u een stugge, vervelende situatie is geworden, is voor de verzekeraar waarschijnlijk een herkenbaar verhaal. De juridisch experts kunnen hierdoor een goede inschatting maken van zowel het probleem als de mogelijke oplossing.

Wat kost een rechtsbijstandverzekering bij Nationale-Nederlanden?

Wat een rechtsbijstandverzekering voor u precies kost, hangt af van de door u gewenste dekking. In welke situaties wilt u rechtsbijstand? Om u een indruk te geven: de premie van de rechtsbijstandverzekering van Nationale-Nederlanden start vanaf zes euro per maand. Zelf een advocaat inhuren start vanaf 100 euro per uur en kan oplopen tot 350 euro per uur.

“Stel: ik heb nu een conflict. Kan ik dan voor dat conflict een rechtsbijstandverzekering afsluiten?”

Nee. Dat klinkt misschien wat onaardig, maar is eigenlijk best logisch. Wij helpen u als een conflict ontstaat in de (nabije) toekomst. Niet als dit er nu al is. Vergelijk het met een brand in huis. Als de brand er al is, kunt u op dat moment geen verzekering voor die specifieke brand afsluiten.

De rechtsbijstandverzekering van Nationale-Nederlanden helpt u niet alleen op financieel terrein. De verzekering zorgt ook dat er bij een conflict veel regelwerk voor u uit handen wordt genomen. En door tijdig telefonisch advies in te winnen bij Nationale-Nederlanden, kunt u bovendien voorkomen dat sommige voorvallen in een conflicten eindigen.