Ga direct naar inhoud

Arbeidsongeschikt

Je bent arbeidsongeschikt geworden. Of je bent juist hersteld. Dat kan gevolgen hebben voor je levensverzekering als je arbeidsongeschiktheid hebt meeverzekerd. Of dat zo is, zie je op je polis of in mijn.nn.

Laat ons weten of je arbeidsongeschikt bent. Of dat je bent hersteld

Heb je premievrijstelling of een uitkering bij arbeidsongeschiktheid meeverzekerd? En wordt de verzekerde arbeidsongeschikt? Of wordt de verzekerde meer of minder arbeidsongeschikt? Meld dit dan bij ons.

Hieronder staan verschillende situaties. Via de link kom je op de pagina waar je arbeidsongeschiktheid kunt melden aan ons. We vragen soms extra informatie. Wil je deze informatie meteen meesturen?

Wachttijd

Meestal geldt er een wachttijd van een jaar. De premievrijstelling en/of uitkering begint dan een jaar nadat de verzekerde arbeidsongeschikt is geworden. Op je polis zie of je moet wachten voordat de premievrijstelling of uitkering ingaat. En welke voorwaarden er precies gelden tijdens de wachttijd. Je blijft de premie voor je verzekering betalen tijdens de wachttijd.

Meld je dat je arbeidsongeschikt bent geworden. Of dat je meer arbeidsongeschikt bent? We vragen in de formulieren of je ons wilt machtigen. Deze machtigingen gebruiken we om jouw premievrijstelling of uitkering te regelen. In de formulieren zie je welke machtiging we nodig hebben.

Wil je meer weten over de gevolgen van arbeidsongeschiktheid? Vraag dan advies aan je verzekeringsadviseur. Je kunt ook contact opnemen met ons.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent.

Bellen

088 663 00 00

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Houd rekening met een wachttijd.