Ga direct naar: inhoud

Uw internetspaarrekening wijzigen

Heeft u een internetspaarrekening (en een depositospaarrekening)? Hieronder leest u wat u moet doen als u een wijziging aan ons wilt doorgeven.

Contactgegevens wijzigen

Onderstaande gegevens kunt u zelf direct wijzigen in mijn.nn:

  • Uw woonadres
  • Uw telefoonnummer
  • Uw e-mailadres

Log in op mijn.nn en kies voor ‘Mijn gegevens’. Wijzig vervolgens uw gegevens. Uw wijziging wordt direct verwerkt.

Ga naar mijn.nn

Tegenrekening wijzigen

U kunt uw tegenrekening eenvoudig wijzigen in mijn.nn. Log in op mijn.nn en kies bij uw Internetsparen voor 'details bekijken'. Kies vervolgens voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Ga naar mijn.nn

Om te controleren of deze nieuwe tegenrekening van uzelf is, vragen wij u om vanaf deze bankrekening een bedrag te storten op uw internetspaarrekening. Binnen enkele minuten, na de wijziging, ontvangt u een e-mail met instructies hoe u deze boeking kunt uitvoeren. Na ontvangst van uw storting controleren wij uw tegenrekening. Dit doen wij door de gegevens van uw tegenrekening te vergelijken met de gegevens van uw internetspaarrekening. Komen deze gegevens overeen? Dan kunt u gebruik maken van uw nieuwe tegenrekening.

Gezamenlijke rekening op uw naam zetten

Heeft u, bijvoorbeeld bij een scheiding, met elkaar afgesproken dat u de internetspaarrekening op alleen uw naam zet? Dit kunnen we voor u in orde maken door de tenaamstelling van de rekening te wijzigen. Hierbij is het belangrijk dat de tegenrekening ook op alleen uw naam staat. De tegenrekening is de rekening waar u het gespaarde geld op laat storten.

U stuurt ons schriftelijk of per e-mail een verzoek om de tenaamstelling van uw rekening te wijzigen. Dit verzoek moet worden ondertekend door zowel u als uw ex-partner. Omdat de vaste tegenrekening ook op uw naam moet staan, hebben we ook het rekeningnummer nodig van de nieuwe tegenrekening. Ook hebben we een kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart (voor- en achterzijde) van u en uw ex-partner nodig.

Onze contactgegevens

Saldo overmaken naar de afgemelde rekeninghouder

U kunt het bedrag dat de afgemelde rekeninghouder nog ontvangt, zelf overmaken. Log hiervoor in op mijn.nn en boek het bedrag over naar de bij ons bekende tegenrekening. Staat deze tegenrekening niet meer op naam van uw ex-partner? Dan boekt u het vanaf die rekening weer naar uw ex-partners rekening over. Direct overboeken van Internetsparen naar een andere rekening, dan de vaste tegenrekening, is niet mogelijk.

Wilt u een bedrag overmaken van een doorlopende depositorekening naar de afgemelde rekeninghouder, bijvoorbeeld uw ex-partner? Dan moet u het deposito in zijn geheel beëindigen. Wij rekenen hiervoor opnamekosten.

Lees meer over het opzeggen van een deposito

Afgemelde rekeninghouder ontvangt geen jaaropgave

Houdt u er rekening mee dat de rekeninghouder, die bij ons stop met sparen, volgend jaar geen jaaroverzicht meer ontvangt. Voor de belastingaangifte kan uw ex-partner het saldo per 31 december vorig jaar gebruiken. Dit saldo is te vinden op het jaaroverzicht van vorig jaar dat u rond februari dit jaar van ons ontvangt/heeft ontvangen. Heeft u dit jaaroverzicht niet meer bij de hand? Stuur ons dan een e-mail. Wij sturen u het jaaroverzicht dan opnieuw.

Mederekeninghouder toevoegen

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande internetspaarrekening. U kunt uw lopende internetspaarrekening opheffen en opnieuw een internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder.

Internetspaarrekening openen

Internetspaarrekening beëindigen

U kunt uw internetspaarrekening beëindigen in mijn.nn door onderstaande stappen te doorlopen:

  1. Log in op mijn.nn
  2. Kies het product Internetsparen
  3. Onder het menu 'Zelf regelen' klikt u op ‘Rekening beëindigen'
  4. Vink aan dat u uw rekening wilt opzeggen en verstuur uw verzoek

Het saldo en de opgebouwde rente van uw spaarrekening zal worden overgemaakt naar uw tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. U ontvangt een e-mail van ons waarin we bevestigen dat wij uw rekening hebben beëindigd.

Deposito beëindigen

U kunt uw deposito binnen 14 dagen na het openen kosteloos opzeggen. Wilt u na die periode van 14 dagen stoppen en uw saldo opnemen dan kan dat ook, maar hier kunnen opnamekosten aan verbonden zijn.

Meer over deposito beëindigen

Scheiding regelen

Hierboven leest u hoe u een wijziging voor uw internetspaarrekening kan doorgeven wanneer u uit elkaar gaat. Denk hierbij aan een gezamenlijke rekening op uw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening beëindigen.

Heeft u nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen u graag op weg met wat u bij een scheiding nog meer moet regelen.

Lees meer

Overlijden melden

U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden melden

Algemene productinformatie

Op zoek naar algemene productinformatie over Internetsparen?

Lees meer

Productvoorwaarden en productwijzers

Hieronder vindt u de productvoorwaarden van Internetsparen.

Andere wijziging doorgeven?

Wilt u een andere wijziging op uw internetspaarrekening doorgeven dan bovengenoemde onderwerpen? Neem dan contact met ons op.

Wilt u wijzigingen doorgeven voor een ander spaarproduct?


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres. Een postzegel is niet nodig.

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
t.a.v. afdeling operations sparen
Antwoordnummer 1403
3000 VB Rotterdam

Kunnen wij u helpen?