Heeft u een internetspaarrekening en eventueel een depositospaarrekening? Hieronder leest u hoe u een wijziging aan ons doorgeeft.
Onderstaande gegevens kunt u zelf direct wijzigen in mijn.nn:
Log in op mijn.nn en kies voor ‘Gegevens en instellingen’. Wijzig vervolgens uw gegevens. Uw wijziging wordt direct verwerkt.
U wijzigt uw tenaamstelling (voorletters en/of achternaam) van uw rekening op de volgende manier:
Welke documenten we nog meer nodig hebben, verschilt per situatie:
U kunt de documenten opsturen per post of de documenten uploaden in mijn.nn.
Ons postadres is:
Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
Nadat we uw verzoek hebben ontvangen, wijzigen we de tenaamstelling van uw rekening. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
Let op: het is belangrijk dat uw Nationale-Nederlanden rekening en uw tegenrekening op dezelfde naam/namen staan.
Om de tenaamstelling van je tegenrekening aan te passen, ontvangen we graag het volgende:
U kunt de documenten opsturen per post of de documenten uploaden in mijn.nn.
Ons postadres is:
Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
Nadat we uw verzoek hebben ontvangen, wijzigen we de tenaamstelling van uw tegenrekening. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
Let op: het is belangrijk dat uw Nationale-Nederlanden rekening en uw tegenrekening op dezelfde naam/namen staan.
U wijzigt uw tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:
Heeft u, bijvoorbeeld bij een scheiding, met elkaar afgesproken dat u de internetspaarrekening op alleen uw naam zet? Dit kunnen we voor u in orde maken door de tenaamstelling van de rekening te wijzigen. Hierbij is het belangrijk dat de tegenrekening ook op alleen uw naam staat. De tegenrekening is de rekening waar u het gespaarde geld op laat storten.
U stuurt ons schriftelijk een verzoek om de tenaamstelling van uw rekening te wijzigen. Dit verzoek moet worden ondertekend door zowel u als uw ex-partner. Omdat de vaste tegenrekening ook op uw naam moet staan, hebben we ook het rekeningnummer nodig van de nieuwe tegenrekening. Ook hebben we een kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart (voor- en achterzijde) van u en uw ex-partner nodig.
Wilt u een bedrag overmaken van een doorlopende depositorekening naar de afgemelde rekeninghouder, bijvoorbeeld uw ex-partner? Dan moet u het deposito in zijn geheel beëindigen. Wij rekenen hiervoor opnamekosten.
Lees meer over het opzeggen van een deposito
Houdt u er rekening mee dat de rekeninghouder, die bij ons stop met sparen, volgend jaar geen jaaroverzicht meer ontvangt. Voor de belastingaangifte kan uw ex-partner het saldo per 31 december vorig jaar gebruiken. Dit saldo is te vinden op het jaaroverzicht van vorig jaar dat u rond februari dit jaar van ons ontvangt/heeft ontvangen. Heeft u dit jaaroverzicht niet meer bij de hand? ? U kunt deze downloaden in mijn.nn
Hierboven leest u hoe u een wijziging voor uw internetspaarrekening kan doorgeven wanneer u uit elkaar gaat. Denk hierbij aan een gezamenlijke rekening op uw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening beëindigen.
Heeft u nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen u graag op weg met wat u bij een scheiding nog meer moet regelen.
Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande internetspaarrekening. U kunt uw lopende internetspaarrekening opheffen en opnieuw een internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder.
U kunt uw internetspaarrekening beëindigen in mijn.nn door onderstaande stappen te doorlopen:
Het saldo en de opgebouwde rente van uw spaarrekening zal worden overgemaakt naar uw tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. U ontvangt een e-mail van ons waarin we bevestigen dat wij uw rekening hebben beëindigd.
U kunt uw deposito binnen 14 dagen na het openen kosteloos opzeggen. Wilt u na die periode van 14 dagen stoppen en uw saldo opnemen dan kan dat ook, maar hier kunnen opnamekosten aan verbonden zijn.
U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.
In uw persoonlijke omgeving mijn.nn en in de NN App kunt u veilig en snel geld overmaken naar uw tegenrekening.
De voordelen van de NN App
Altijd en overal uw actuele saldo en transacties bekijken. Veilig en snel geld overmaken naar uw betaalrekening.
Op zoek naar algemene productinformatie over Internetsparen?
Hieronder vindt u de productvoorwaarden van Internetsparen.
Wilt u een andere wijziging op uw internetspaarrekening doorgeven dan bovengenoemde onderwerpen? Neem dan contact met ons op.
Wilt u wijzigingen doorgeven voor een ander spaarproduct?
Gebruik dan onderstaand adres:
Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
Je kunt met ons bellen en chatten van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.