Ga direct naar inhoud

Uw internetspaarrekening wijzigen

Heeft u een internetspaarrekening en eventueel een depositospaarrekening? Hieronder leest u hoe u een wijziging aan ons doorgeeft.

Contactgegevens wijzigen

Onderstaande gegevens kunt u zelf direct wijzigen in mijn.nn:

  • Uw woonadres
  • Uw telefoonnummer
  • Uw e-mailadres

Log in op mijn.nn en kies voor ‘Gegevens en instellingen’. Wijzig vervolgens uw gegevens. Uw wijziging wordt direct verwerkt.

Ga naar mijn.nn

Tenaamstelling van uw internet- of depositorekening wijzigen

U wijzigt uw tenaamstelling (voorletters en/of achternaam) van uw rekening op de volgende manier:

  • We ontvangen graag een ondertekend verzoek met daarin de wijziging en het rekeningnummer van de Nationale-Nederlanden rekening. Onder het verzoek moet de handtekening staan van de persoon waar het om gaat.

Welke documenten we nog meer nodig hebben, verschilt per situatie:

  • Staat uw naam onterecht verkeerd in ons systeem? Stuur ons dan een kopie van uw geldige paspoort of identiteitskaart (voor- en achterkant) of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van uw rijbewijs accepteren we niet.
  • Is uw naam gewijzigd door een geregistreerd partnerschap, huwelijk of echtscheiding? Stuur ons dan één van de volgende documenten:
    • Een kopie van uw geldige paspoort of identiteitskaart (voor- én achterkant) of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van uw rijbewijs accepteren we niet.
    • Een kopie van het trouwboekje.
    • Een kopie convenant of register.
  • Is uw naam gewijzigd om een andere reden? Stuur ons dan een kopie van het koninklijke besluit.

U kunt de documenten opsturen per post of de documenten uploaden in mijn.nn.

Ons postadres is:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Nadat we uw verzoek hebben ontvangen, wijzigen we de tenaamstelling van uw rekening. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.

Let op: het is belangrijk dat uw Nationale-Nederlanden rekening en uw tegenrekening op dezelfde naam/namen staan.

Tenaamstelling van uw tegenrekening wijzigen

Om de tenaamstelling van je tegenrekening aan te passen, ontvangen we graag het volgende:

  • Een ondertekend verzoek met daarin de wijziging en de handtekening van de persoon waar het om gaat. Vermeld ook de rekeningnummers (IBAN) van de Nationale-Nederlanden rekening en van uw tegenrekening.
  • Een kopie van uw geldige paspoort of identiteitsbewijs (voor- en achterkant). Een kopie van uw rijbewijs accepteren we niet.
  • Een kopie bankafschrift of een schermprint van het internetbankieren van de tegenrekening waarop de juiste tenaamstelling staat.

U kunt de documenten opsturen per post of de documenten uploaden in mijn.nn.

Ons postadres is:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Nadat we uw verzoek hebben ontvangen, wijzigen we de tenaamstelling van uw tegenrekening. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.

Let op: het is belangrijk dat uw Nationale-Nederlanden rekening en uw tegenrekening op dezelfde naam/namen staan.

Tegenrekening wijzigen

U wijzigt uw tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan u de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Ga naar mijn.nn

Gezamenlijke rekening op uw naam zetten

Heeft u, bijvoorbeeld bij een scheiding, met elkaar afgesproken dat u de internetspaarrekening op alleen uw naam zet? Dit kunnen we voor u in orde maken door de tenaamstelling van de rekening te wijzigen. Hierbij is het belangrijk dat de tegenrekening ook op alleen uw naam staat. De tegenrekening is de rekening waar u het gespaarde geld op laat storten.

U stuurt ons schriftelijk een verzoek om de tenaamstelling van uw rekening te wijzigen. Dit verzoek moet worden ondertekend door zowel u als uw ex-partner. Omdat de vaste tegenrekening ook op uw naam moet staan, hebben we ook het rekeningnummer nodig van de nieuwe tegenrekening. Ook hebben we een kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart (voor- en achterzijde) van u en uw ex-partner nodig.

Onze contactgegevens

Saldo overmaken van een doorlopende depositorekening

Wilt u een bedrag overmaken van een doorlopende depositorekening naar de afgemelde rekeninghouder, bijvoorbeeld uw ex-partner? Dan moet u het deposito in zijn geheel beëindigen. Wij rekenen hiervoor opnamekosten.

Lees meer over het opzeggen van een deposito

Afgemelde rekeninghouder ontvangt geen jaaropgave

Houdt u er rekening mee dat de rekeninghouder, die bij ons stop met sparen, volgend jaar geen jaaroverzicht meer ontvangt. Voor de belastingaangifte kan uw ex-partner het saldo per 31 december vorig jaar gebruiken. Dit saldo is te vinden op het jaaroverzicht van vorig jaar dat u rond februari dit jaar van ons ontvangt/heeft ontvangen. Heeft u dit jaaroverzicht niet meer bij de hand? ? U kunt deze downloaden in mijn.nn

Scheiding regelen

Hierboven leest u hoe u een wijziging voor uw internetspaarrekening kan doorgeven wanneer u uit elkaar gaat. Denk hierbij aan een gezamenlijke rekening op uw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening beëindigen.

Heeft u nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen u graag op weg met wat u bij een scheiding nog meer moet regelen.

Lees meer

Mederekeninghouder toevoegen

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande internetspaarrekening. U kunt uw lopende internetspaarrekening opheffen en opnieuw een internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder.

Internetspaarrekening openen

Internetspaarrekening beëindigen

U beëindigt uw internetspaarrekening in mijn.nn door onderstaande stappen te doorlopen:

  1. Log in op mijn.nn.
  2. Kies uw rekening Internetsparen.
  3. Onder het menu 'Zelf regelen' kiest u ‘Rekening beëindigen'.
  4. Vink aan dat u uw rekening wilt opzeggen en verstuur uw verzoek.

Uw saldo en de opgebouwde rente maken we over naar uw tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. U ontvangt een e-mail van ons waarin we bevestigen dat we uw rekening hebben beëindigd.

U kunt uw internetspaarrekening niet telefonisch beëindigen. Heeft u geen account voor mijn.nn of bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Dan kunt u deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.

Deposito beëindigen

U kunt uw deposito binnen 14 dagen na het openen kosteloos opzeggen. Wilt u na die periode van 14 dagen stoppen en uw saldo opnemen dan kan dat ook, maar hier kunnen opnamekosten aan verbonden zijn.

Meer over deposito beëindigen

Overlijden doorgeven

U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden doorgeven

Geld overmaken

In uw persoonlijke omgeving mijn.nn en in de NN App kunt u veilig en snel geld overmaken naar uw tegenrekening.

Lees meer

De voordelen van de NN App

Altijd en overal uw actuele saldo en transacties bekijken. Veilig en snel geld overmaken naar uw betaalrekening.

Download de NN App

Algemene productinformatie

Op zoek naar algemene productinformatie over Internetsparen?

Lees meer

Andere wijziging doorgeven?

Wilt u een andere wijziging op uw internetspaarrekening doorgeven dan bovengenoemde onderwerpen? Neem dan contact met ons op.

Wilt u wijzigingen doorgeven voor een ander spaarproduct?


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kunnen wij je helpen?

Je kunt met ons bellen en chatten van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.