Ga direct naar inhoud

tot 1,25% rente*

Aanvullende PensioenUitkering

Telefonisch openen zonder advies

  • Van aanvraag tot uitkering in 5 stappen
  • Openen met hulp van onze medewerkers, zij geven u geen advies
  • Eenmalige kosten € 175,-

* Effectieve rente op jaarbasis met ingang van 11 november 2022, wijzigingen voorbehouden.

Telefonisch openen

U kunt bij Nationale-Nederlanden een Aanvullende PensioenUitkering telefonisch openen zonder advies. Het is dan belangrijk dat u goed geïnformeerd bent over het product, de fiscale en juridische regels van het product begrijpt en weet of het past bij uw situatie.

Van aanvraag tot uitkering in 5 stappen

In 5 stappen vraagt u een Aanvullende PensioenUitkering aan. We helpen u graag als u vragen heeft.

1. U vraagt telefonisch een offerte aan
2. U accepteert de offerte
3. U bevestigt uw identiteit in mijn.nn
4. U laat het lijfrentekapitaal overboeken
5. U ontvangt uw periodieke uitkering

1. Offerte aanvragen

Om een offerte aan te vragen, belt u ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00.

Voordat we de rekening openen, stellen we u een aantal vragen over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen. Het is dus verstandig om alle informatie over het product en de fiscale regels goed door te lezen voordat u belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvangt u een e-mail van ons. U kunt de offerte dan bekijken in mijn.nn, uw persoonlijke en beveiligde online omgeving.

Heeft u nog geen inloggegevens voor mijn.nn? Dan ontvangt u ook een e-mail met uw activatienummer voor mijn.nn. Met dit activatienummer maakt u uw gebruikersnaam en wachtwoord aan. Daarna kunt u inloggen en uw offerte bekijken.

2. Offerte accepteren

Accepteert u de offerte en de eenmalige incasso van de distributiekosten? Dan laat u ons dit weten door de e-mail te beantwoorden. Hierna ontvangt u van ons een e-mail met de stappen die nog nodig zijn om uw aanvraag af te ronden.

3. Uw identiteit bevestigen in mijn.nn

In mijn.nn vragen we u om uw identiteit te bevestigen. Ga in mijn.nn naar uw nieuwe rekening en volg de aanwijzingen. Om uw identiteit te bevestigen, heeft u uw mobiele telefoon of tablet nodig.

U bevestigt uw identiteit met een foto van uw paspoort of identiteitskaart, en van uw gezicht. Ook geeft u uw locatie door via GPS. In het privacy statement identiteitscontrole leest u waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan. Op nn.nl/identiteit leest u meer over het proces en waar uw toestel aan moet voldoen.

Binnen één dag ontvangt u een e-mail of we uw identiteit konden bevestigen. 

4. Overboeken lijfrentekapitaal

Om uw lijfrentekapitaal te laten overboeken, ondertekent u het overdrachtsformulier en stuurt u deze naar ons of de bank of verzekeraar waar uw lijfrentekapitaal staat. Dit overdrachtsformulier vindt u in mijn.nn onder ‘Mijn documenten’.

Voor een snelle afhandeling is het belangrijk dat u het formulier direct invult en opstuurt, omdat de overboeking soms wel 14 dagen duurt. Wij nemen contact op met de bank of verzekeraar waar uw lijfrente staat om de overboeking zo snel mogelijk te regelen.

5. Periodieke uitkering

Uw periodieke uitkering gaat van start als het lijfrentekapitaal op de rekening van uw Aanvullende PensioenUitkering is gestort en wij alle benodigde gegevens hebben ontvangen van de bank of verzekeraar waar uw lijfrentekapitaal stond. In mijn.nn vindt u informatie over uw rekening, zoals uw saldo en informatie over uw periodieke uitkering.


Belangrijk om te weten

Kosten
Voor het telefonisch openen van een rekening Aanvullende PensioenUitkering betaalt u eenmalig € 175,-. Deze distributiekosten betaalt u voor alle werkzaamheden die wij uitvoeren vanaf het eerste telefonisch contact tot en met het openen van uw rekening.

Fiscale en juridische regels
Het is belangrijk dat u de werking van de Aanvullende PensioenUitkering goed begrijpt, de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij uw situatie past. Als u niet aan de fiscale regels voldoet of het product afsluit terwijl dat niet bij uw persoonlijke situatie past, kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor u hebben.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die u als tegenrekening aan ons heeft doorgegeven. Wilt u de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Dan kunt u het bedrag zelf naar ons overmaken. U ontvangt van ons een e-mail met de betaalgegevens, het bedrag en de uiterlijke betaaldatum.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wilt u de distributiekosten voor de Aanvullende PensioenUitkering betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Betalingen vanaf een betaalrekening in het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaalt u de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank uw valuta om in euro's. Daarvoor brengt uw bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent uw bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaalt u zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heeft u daar vragen over? Raadpleeg dan uw bank.

U kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.