Veelgestelde vragen Lenen
Persoonlijke Lening
Waarom is Nationale-Nederlanden gestopt met het aanbieden van Consumptief Krediet?
De markt voor consumptief krediet is aan het veranderen. Dit leidt ertoe dat het strategisch belang van consumptief krediet voor de bank is afgenomen. Daarom heeft Nationale-Nederlanden besloten om te stoppen met het aanbieden van nieuwe leningen.
Wat betekent het voor mijn huidige lening dat Nationale-Nederlanden is gestopt met Consumptief Krediet?
Als je al een lening hebt, heeft dit geen gevolgen. Je krijgt nog steeds de service zoals je van mag verwachten.
Waar vind ik het rentepercentage van mijn Persoonlijke Lening?
Het rentepercentage van je Persoonlijke Lening vind je in mijn.nn.
Hoeveel los ik maandelijks af op mijn Persoonlijke Lening?
Bij een Persoonlijke Lening betaal je maandelijks een vast bedrag voor rente en aflossing, gebaseerd op de hoogte van het leenbedrag en de looptijd van je lening.
Kan ik het maandbedrag van mijn Persoonlijke Lening wijzigen?
Het is niet mogelijk om het maandbedrag van je Persoonlijke Lening te wijzigen. Je kan wel extra aflossen. Bij een extra aflossing blijft je maandbedrag gelijk. Door een extra aflossing wordt de looptijd van je lening korter.
Hoe kan ik mijn Persoonlijke Lening opzeggen?
Je Persoonlijke Lening wordt automatisch beëindigd als je aan het einde van de looptijd de maandbedragen op tijd en volledig hebt betaald. Wij zullen op dat moment de Persoonlijke Lening bij het BKR afmelden. Om je Persoonlijke Lening voor het einde van de looptijd te kunnen beëindigen, moet de lening volledig zijn terugbetaald. Is dit het geval dan kan je ons per telefoon of contactformulier laten weten dat je jouw Persoonlijke Lening wilt beëindigen.
Kan ik op mijn Persoonlijke Lening, zonder kosten, meer aflossen dan de maandelijkse aflossing?
Naast de aflossing binnen je maandbedrag, kan je op elk moment extra aflossen. Door deze extra aflossing verandert het vaste maandbedrag niet. De extra aflossing zorgt ervoor dat je de lening eerder hebt terugbetaald.
Je kan altijd boetevrij extra aflossen. Een extra aflossing op je Persoonlijke Lening kan je doen op rekeningnummer (IBAN) NL75 INGB 0009 0049 26 t.n.v. Nationale-Nederlanden Bank N.V. Vermeld hierbij altijd je contractnummer.
Hoe kan ik mijn Persoonlijke Lening in een keer aflossen?
Je kan je Persoonlijke Lening kosteloos in een keer aflossen door het volledige openstaande saldo over te maken naar rekeningnummer (IBAN) NL75 INGB 0009 0049 26 t.n.v. Nationale-Nederlanden Bank N.V. Vermeld hierbij altijd je contractnummer. Dit nummer vind je bij de maandelijkse afschrijving op je bankafschrift.
Hoe je kan opzeggen lees je op deze pagina.
Doorlopend Krediet
Waarom kan ik geen Doorlopend Krediet meer aanvragen?
Vanaf 1 juli 2020 kan je geen Doorlopend Krediet meer afsluiten.
Waarom geen Doorlopend Krediet meer?
We zien dat een deel van onze klanten de opnameruimte regelmatig gebruikt en hierdoor weinig aflost. Daardoor kan een klant onnodig lang aan het krediet vast zitten. Dat kan tot financiële problemen leiden, die we willen voorkomen. Daarom zijn we vanaf 1 juli 2020 gestopt met het aanbieden van een Doorlopend Krediet.
Kan ik het maandbedrag van mijn Doorlopend Krediet wijzigen?
Het is mogelijk om het maandbedrag van je Doorlopend Krediet te wijzigen. Standaard bedraagt je maandbedrag 2% van het kredietlimiet. Je kan ervoor kiezen dit percentage te wijzigen in 1,5% of 2,5%. Wel moet je financiële situatie hiervoor opnieuw beoordeeld worden. Neem hiervoor contact met ons op. Onze contactgegevens vind je op de contactpagina.
Kan ik op mijn Doorlopend Krediet, zonder kosten, meer aflossen dan de maandelijkse aflossing?
Een extra aflossing op je Doorlopend Krediet kan je doen op rekeningnummer (IBAN) NL75 INGB 0009 0049 26 t.n.v. Nationale-Nederlanden Bank N.V. Vermeld hierbij altijd je contractnummer. Het maandbedrag (rente en aflossing) blijft gelijk. Ook je kredietlimiet blijft gelijk. Door een extra aflossing wordt de looptijd van je lening korter.
Hoe kan ik mijn Doorlopend Krediet in een keer aflossen?
Je kan jouw Doorlopend Krediet kosteloos in een keer aflossen door het volledige openstaande saldo over te maken naar rekeningnummer (IBAN) NL75 INGB 0009 0049 26 t.n.v. Nationale-Nederlanden Bank N.V. Vermeld hierbij altijd je contractnummer. Dit nummer vind je bij de maandelijkse afschrijving op je bankafschrift.
Hoe je kan opzeggen lees je op deze pagina.
Wat is het BKR (Bureau Krediet Registratie)?
Kredietaanbieders zijn wettelijk verplicht om deel te nemen aan een stelsel van kredietregistratie. In Nederland is dat het BKR.
Het BKR helpt overkreditering te voorkomen. Dit doet zij door Nationale-Nederlanden en andere kredietaanbieders te informeren over kredieten die je op dit moment hebt uitstaan of die je de afgelopen 5 jaar hebt gehad. Deze informatie is vastgelegd in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) van het BKR. Bekijk meer informatie over de rol van het BKR.
Waar vind ik het actuele rentepercentage van mijn Doorlopend Krediet?
De actuele rentepercentages voor Doorlopend Krediet vind je op deze pagina.