Ga direct naar inhoud

Klantbelang centraal

Bij alles wat we doen, stellen we het belang van onze klanten voorop. Dit betekent dat we producten en diensten van topkwaliteit bieden op de manier die onze klanten van ons willen zien: met eersteklas service en gemak en tegen een aantrekkelijke prijs.

Er voor de klant zijn

Bovendien verwachten onze klanten dat we er voor hen zijn wanneer ze ons nodig hebben, dat we hen een helder overzicht van hun financiële situatie kunnen bieden, snel en efficiënt op hun vragen kunnen ingaan, transparant zijn over onze producten en diensten en kundig, objectief en professioneel advies bieden. Hiervoor gaan we een stap verder dan de plicht ons te houden aan de regelgeving op het gebied voor consumentenbescherming en financiële dienstverlening.

Leren van klanten

Wij vinden het zeer waardevol om van onze klanten te weten of wij slagen in onze opzet. Daarom hebben we het Net Promoter Scoreprogramma (NPS) opgezet om verbeteringen in onze bedrijfscultuur en bedrijfsprocessen in gang te zetten. NPS stelt ons in staat om actief aan de slag te gaan met feedback van klanten. Daarmee is het meer dan alleen een systeem om klanttevredenheid te meten. Dankzij NPS verbeteren we onze interne procedures en serviceniveaus en is klantgerichtheid voor ons iets tastbaars geworden, op basis waarvan we actie ondernemen.

Dankzij uw suggesties verbeterd

Dialoog

Regelmatig organiseren we informatiesessies voor klanten. Bijeenkomsten waarbij we ingaan op een specifiek onderwerp, zoals ‘Blik op Pensioen’. Dit zijn informatieavonden voor klanten waarvan de lijfrente binnen afzienbare termijn tot uitkering komt. Met ‘Blik op Pensioen’ verstrekken we zoveel mogelijk relevante informatie en daarmee maken we een betere voorbereiding op het pensioen mogelijk.

Niet alleen klanten, maar ook stakeholders zijn van harte welkom, zoals Autoriteit Financiële Markten, De Nederlandsche Bank, Verbond van Verzekeraars en Tweede Kamerleden. Om ze te informeren over wat de nieuwe pensioenwetgeving in de praktijk betekent voor werknemers, werkgevers en verzekeraars. Wij streven ernaar deze contacten verder uit te bouwen en praktische input te blijven geven op voorgestelde wet- en regelgeving. Om op die manier bij te dragen aan het maatschappelijk debat.