Ga direct naar: inhoud

Nabestaandendesk

Het verlies van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Na het overlijden is het belangrijk dat de financiële zaken goed en eenvoudig worden afgehandeld. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Nabestaandendesk.

Wat doet de Nabestaandendesk?

De medewerkers van de Nabestaandendesk helpen u bij het afhandelen van de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft afgesloten. U kunt een overlijden doorgeven door ons te bellen of door het invullen van het formulier.

Overlijden melden

Om u zo goed mogelijk te helpen, hebben we in ieder geval de volgende gegevens nodig:

  • Naam en adres van de overledene
  • Geboorte- en overlijdensdatum van de overledene
  • Naam en adres van de contactpersoon

Als u een overlijden meldt via het formulier, dan kunt u bijlagen meesturen. Bijvoorbeeld de akte van overlijden en/of het identiteitsbewijs van de begunstigde(n).

Als u een overlijden per post wilt melden, stuur dan de gegevens in een ongefrankeerde envelop naar het volgende adres:

NN Nabestaandendesk
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag

Uw naaste overlijdt. Wat moet u regelen?

Als een familielid of partner overlijdt, staat u voor een moeilijke periode. U neemt afscheid van een dierbare en moet dan veel zaken regelen. Er komt veel op u af, terwijl uw hoofd daar niet naar staat. Om u te helpen, hebben wij alles op een rij gezet in de checklist ‘Wat u moet regelen als uw naaste overlijdt’.

Sommige zaken moet u direct regelen, zoals de aangifte van overlijden. Er zijn ook zaken die kunnen wachten, zoals het beëindigen van abonnementen. Om te zorgen dat u deze zaken niet vergeet, is de lijst in drie periodes ingedeeld:

  • Wat moet u direct regelen?
  • Wat moet u binnen één maand regelen?
  • Wat moet u binnen een half jaar tot een jaar regelen?

Uitkering bij overlijden

Voor meer informatie over de uitkering van een levensverzekering bij overlijden.

Lees meer

Kunnen wij u helpen?