Logo Nationale-Nederlanden

Keurmerkhouder Klantgericht Verzekeren

Wat mag u van ons verwachten?

Nationale-Nederlanden Particulieren heeft sinds oktober 2010 het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dit is een kwaliteitskeurmerk waarbij de dienstverlening en het klantgericht werken van een verzekeraar centraal staat. De Stichting Toetsing Verzekeraars toetst regelmatig of wij nog voldoen aan de eisen van het Keurmerk.

Keurmerk­houder

Wij zijn keurmerkhouder. Voor u betekent dit dat u er op kunt vertrouwen dat wij onze beloftes nakomen en goede service bieden op het moment dat u het nodig heeft. Als verzekeraar met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren mag u van ons verwachten dat:

  • Wij u begrijpelijke producten bieden
  • Wij u een product aanbieden dat geschikt voor u is
  • Onze dienstverlening optimaal is
  • Wij een kwaliteitssysteem hebben waarbij uw belang centraal staat

Wij werken er constant aan om u heldere, eerlijke informatie en voorlichting te geven. En we proberen in begrijpelijke taal uitleg te geven over onze producten. Regelmatig inventariseren wij bij onze klantpanels de wensen en ervaringen van onze klanten. Want wij zijn pas tevreden als u enthousiast bent over onze dienstverlening!

Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Wat mag u verwachten

Wij bieden u begrijpelijke producten

Als u een verzekering bij ons sluit, zorgen wij ervoor dat u begrijpt wat de verzekering inhoudt en dat u krijgt wat u verwacht.

Wij zorgen ervoor dat:

  • U onafhankelijke informatie over onze producten kunt vinden in productwijzers
  • Wij begrijpelijke taal gebruiken in onze brieven, brochures, etc.
  • U duidelijke voorlichting krijgt
  • U onafhankelijke financiële informatie kunt vinden, bijvoorbeeld Wijzer in geldzaken
  • U informatie krijgt over het (eventuele) medische-acceptatietraject en de medische keuring

Wij bieden u een product aan dat geschikt voor u is

U wilt natuurlijk alleen een verzekering afsluiten die u nodig heeft en die bij u past. Nu en in de toekomst.

Van elk product dat wij u aanbieden:

  • Maken wij duidelijk wat de toegevoegde waarde voor u is
  • Geven wij aan voor welke doelgroep het product geschikt is
  • Bevestigen wij dat het product overeenstemt met de wetgeving

U mag van ons verwachten dat onze dienstverlening optimaal is

Als u bijvoorbeeld een claim bij ons indient of met ons belt, wilt u natuurlijk snel geholpen worden.

Wij zorgen ervoor dat u:

  • Weet wanneer u een inhoudelijke reactie van ons krijgt op een vraag, claim of klacht
  • Tijdig van ons hoort als ons dat niet lukt
  • Informatie kunt vinden over het indienen van een claim of een klacht en over de afhandeling daarvan
  • Snel wordt geholpen als u ons belt, of kunt laten weten wanneer wij u kunnen terugbellen

Ons kwaliteitssysteem om onze prestaties te waarborgen

Wij doen er alles aan om onze beloften waar te maken.

Wij zorgen voor:

  • Een actief kwaliteitsbeleid met heldere doelstellingen en procedures
  • Interne kwaliteitsmetingen waarmee wij toetsen of wij nog aan alle keurmerkeisen voldoen
  • Wij jaarlijks de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek op onze website publiceren en aangeven welke verbeteracties wij uitvoeren
  • Dat u inzicht heeft in ons beleggingsbeleid
  • Een actief fraudebeleid en registratie van alle fraudezaken

Kunnen wij u helpen?