Ga direct naar inhoud

Je hypotheek wijzigen

  • Direct regelen
  • In je persoonlijke en beveiligde omgeving

Log in op mijn.nn

Heb je een hypotheek bij Nationale-Nederlanden? Dan kun je de meeste wijzigingen gemakkelijk aan ons doorgeven via mijn.nn, je persoonlijke en beveiligde online omgeving. Hieronder lees je wat je moet doen.

Contactgegevens wijzigen

Onderstaande gegevens kun je zelf direct wijzigen in mijn.nn:

  • Je woonadres
  • Je e-mailadres

Log in op mijn.nn en kies voor ‘Gegevens en instellingen’. Wijzig vervolgens je gegevens. Je wijziging wordt direct verwerkt.

Wil je een adreswijziging doorgeven waarbij het nieuwe adres afwijkt van het adres dat hoort bij je hypotheek? Neem dan contact met ons op.

Ga naar mijn.nn

Incassorekeningnummer wijzigen

Als je je bankzaken online regelt via internetbankieren:
Log in op mijn.nn. Klik op ‘Gegevens en instellingen’ en vervolgens op de link onder ‘Mijn bankrekening’. Let op: Wijzigen is alleen mogelijk door de hoofddebiteur. Als het bij jou niet lukt, vraag dan je mede-debiteur om dit te doen.

Als je geen gebruikmaakt van internetbankieren:
Gebruik het contactformulier hypotheken. Kies in het scroll-down menu (pijltje) ‘Ander onderwerp’, vul het formulier in en voeg bij ‘Bestand’ een kopie toe van je bankafschrift of betaalpas. Hierop moet je naam en het nieuwe IBAN nummer zichtbaar zijn.

Ga naar mijn.nn

Bouwdepot beheren

Voor een actueel overzicht van je bouwdepot kun je mijn.nn raadplegen. Hier kun je ook eenvoudig een declaratie, bijvoorbeeld van een aannemer, indienen. Heb je een factuur voorgeschoten? Dan kun je deze rekening met het betalingsbewijs via mijn.nn uploaden. Je krijgt dan het geld op je eigen bankrekening gestort.

Ga naar mijn.nn

Extra aflossen

Je kunt je extra aflossing regelen door direct het gewenste bedrag over te maken via iDEAL. Via iDEAL kun je (in één keer) maximaal € 50.000,- aflossen.

Ga naar mijn.nn

Voor aflossen zonder het gebruik van mijn.nn verzoeken wij je telefonisch contact met ons op te nemen: 088 663 06 63.

Nieuwe rentevaste periode kiezen

Als je rentevaste periode afloopt, krijg je van ons uiterlijk drie maanden van tevoren bericht. In mijn.nn kun je je nieuwe rentevaste periode kiezen. Je vindt de verschillende rentevaste periodes overzichtelijk op een rij met de bijbehorende maandlasten. Met één muisklik kun je hier zelf een nieuwe rentevaste periode kiezen. Je ontvangt direct een bevestiging per e-mail.

Ga naar mijn.nn

Tussentijds je rente wijzigen

Wil je je maandlasten verlagen voordat je rentevaste periode is afgelopen? Dan heb je een aantal mogelijkheden. In mijn.nn ziet je wat je mogelijkheden en de gevolgen daarvan voor jou zijn. Je kunt alle mogelijkheden bekijken en afwegen, zonder dat je al ergens aan vast zit. Als je een keuze hebt gemaakt, kun je de rentewijziging direct in mijn.nn regelen.

Heb je bij ons een hypotheek met variabele rente en wil je deze tussentijds vastzetten? Lees hier hoe je dat kunt doen.

Ga naar mijn.nn

Opname uit je Flexibel Lenen Hypotheek

Je kunt in mijn.nn eenvoudig een verzoek tot opname uit je Flexibel Lenen Hypotheek indienen. Je kunt het bedrag vanaf een maand voor de gewenste opnamedatum aanvragen.

Ga naar mijn.nn

Wijzigen verpanding overlijdensrisicoverzekering

Een aanvraag voor het wijzigen van een gekoppelde (verpande) overlijdensrisicoverzekering doe je in mijn.nn. Hier kun je aangeven welke verzekering gekoppeld moet worden en kun je een dekkingsverklaring of de polis uploaden.

Als de polis van de nieuwe overlijdensrisicoverzekering voldoet aan onze eisen, dan krijg je van ons een ‘pandakte’. Het uploaden van de ondertekende pandakte doe je eveneens in mijn.nn. Aan deze wijziging zijn wel kosten verbonden.

Ga naar mijn.nn

Uit elkaar gaan

Als jij en je partner uit elkaar gaan, dan is een koopwoning een van de belangrijkste bezittingen die verdeeld moeten worden. Daarbij moet rekening worden gehouden met juridische en fiscale regels.

Lees meer over uit elkaar gaan en je hypotheek

Overlijden melden

Je kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen je bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden melden

Wijzigen hypotheekadviseur

Heb je een andere hypotheekadviseur gekozen? Dan ontvangen wij graag een door jou (en je partner) ondertekend verzoek tot wijziging van hypotheekadviseur. Vraag je nieuwe adviseur dit verzoek per e-mail naar ons op te sturen via hypotheken@nn.nl, met in het onderwerp ‘Intermediairwijziging’.


Direct regelen in mijn.nn

Een aantal wijzigingen kun je direct doorgeven in mijn.nn.

Ga naar mijn.nn

Contact met een adviseur

Soms kan een wijziging gevolgen hebben voor je financiële situatie. Laat je daarom goed adviseren bij bijvoorbeeld een echtscheiding, het kiezen van een andere hypotheekvorm of aflossen.