Zoektocht naar gezondste bedrijfsidee van Nederland 2014

De winnaar ontvangt € 10.000

Den Haag, 12 september 2014

Een goede werksfeer en fitte werknemers zijn in ieder bedrijf van cruciaal belang voor een gezonde, energieke en betrokken organisatie. In dit kader schreef Nationale-Nederlanden vorig jaar al de wedstrijd ‘Het gezondste bedrijfsidee van Nederland’ uit. De verzekeraar gaat daarmee verder dan alleen het verzekeren van financiële risico’s bij ziekte en arbeidsongeschiktheid. Om aandacht te vragen voor duurzame inzetbaarheid start op 6 oktober de 2e editie van de wedstrijd ‘Het gezondste bedrijfsidee van Nederland’, een online wedstrijd voor werkgevers en werknemers. De prijs is de aanschaf van de middelen, ter waarde van € 10.000, om het idee uit te voeren binnen het bedrijf.

De zoektocht

De wedstrijd ‘Het gezondste bedrijfsidee van Nederland’ zet werkgevers en werknemers aan tot het bewust worden van de gezondheid en vitaliteit in de eigen organisatie. Een half uurtje ochtendgymnastiek of wat extra gezonde lekkernijen tijdens de lunch? Alles is mogelijk. Nationale-Nederlanden daagt werkgevers en werknemers uit om creatieve en originele ideeën in te zenden waardoor het bedrijf een gezondheidsboost krijgt. Het beste idee wordt in de laatste week van november bekend gemaakt en wint € 10.000 euro om de inzetbaarheid van werknemers te verbeteren. De actie loopt van 6 oktober tot 6 november 2014. Daarna zal een vakkundige jury de inzendingen beoordelen en een winnaar kiezen. Inschrijven kan vanaf 6 oktober via deze link.

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden bijna 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten. Nationale-Nederlanden als partner in duurzame inzetbaarheid maakt hier tevens deel van uit. Hiermee verzekert de werkgever de financiële risico’s van ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid in één pakket. Extra is de module dienstverlening waarbij werkgevers profiteren van diensten gericht op het verkorten en, waar mogelijk, voorkomen van verzuim en het verbeteren van de inzetbaarheid van medewerkers.