Werkgevers inspireren met duurzame inzetbaarheid

Samenvatting

Nationale-Nederlanden Inkomen start vandaag de campagne HR Actief om HR professionals te inspireren actief aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. Fred Toussaint, directeur Nationale-Nederlanden Inkomen: ‘Als deskundig gesprekspartner kunnen we samen met onze klanten het verschil maken op duurzame inzetbaarheid’.

Nationale-Nederlanden Inkomen wil dé partner van duurzame inzetbaarheid zijn van werkend en ondernemend Nederland. Werknemers die gezond, flexibel en betrokken zijn, zijn tevredener, productiever en beter inzetbaar; ze zijn belangrijk kapitaal voor een bedrijf en zorgen voor succes en HR professionals hebben hier een sleutelrol in.

Praktijk

In de campagne HR Actief geven HR professionals praktijkvoorbeelden hoe zij met duurzame inzetbaarheid omgaan. Zo vertelt P&O Manager Jessica Strijbis van Peter Appel Transport hoe een modern planningssysteem de flexibiliteit van haar organisatie vergroot en de inzetbaarheid van chauffeurs op lange termijn verbetert. Anja Velthuis, personeelsconsulent van Stichting Groenhuysen, vertelt hoe lokale bijeenkomsten en laagdrempelige communicatiekanalen haar organisatie helpen om de dialoog rondom duurzame inzetbaarheid op te starten.

Zorgsector

Omdat de zorgsector specifieke uitdagingen kent, is er voor HR professionals binnen deze branche aparte aandacht. Mirjam Mensinga van Savant Zorg vertelt waarom zij binnen haar organisatie tien werknemers heeft opgeleid tot ontwikkelcoaches en welke belangrijke rol zij vervullen.

Op www.nn.nl/Zakelijk/Inkomensverzekeringen/HR-Actief.htm worden de praktijkvoorbeelden gepubliceerd en is er mogelijkheid tot downloaden. Deze pagina wordt de komende periode uitgebreid met meer informatie. Alle informatie voor verzekeringsadviseurs is ook terug te vinden op adviseur.nn.nl.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.