Wegens succes herhaald ‘Vrouwen, Geld en Taboes’

Samenvatting

Slechts twaalf procent van de VIVA lezers weet zeker dat ze goed voorbereid is op haar toekomst. Voor de verzekeraar is dit aanleiding om nieuwe initiatieven te starten, die direct aansluiten bij de beleving van deze groep. Doel is vrouwen te inspireren om na te denken over later en hen aan te zetten tot actie.

Andere kijk op Inkomen voor later

Slechts twaalf procent van de VIVA lezers weet zeker dat ze goed voorbereid is op haar toekomst. Dit blijkt uit een enquête van Nationale-Nederlanden, uitgevoerd door hettestpanel.nl van Sanoma. Voor de verzekeraar is dit aanleiding om nieuwe initiatieven te starten, die direct aansluiten bij de beleving van deze groep. Doel is vrouwen te inspireren om na te denken over later en hen aan te zetten tot actie.

De verzekeraar begrijpt dat pensioen voor velen een ver-van-mijn-bed show is. Door op nieuwe manieren en plekken met vrouwen het gesprek aan te gaan over hun financiële toekomst en hen actief (online) op te zoeken, probeert Nationale-Nederlanden het Inkomen voor later dichterbij te brengen.

Rechtstreeks in contact

Nationale-Nederlanden start een samenwerking met het weekblad VIVA en bekende actieve bloggers, onder wie Annic van Wonderen. Met deze samenwerking wil Nationale-Nederlanden vrouwen bewust laten nadenken over “hun later”. Hiervoor wordt onder meer de online vrouwencommunity VIVA forum gebruikt. Het forum kent 3.000.000 gebruikers en is dè plek waar deskundigen en doelgroep aan elkaar worden gekoppeld. Ook voor vragen over praktische zaken als pensioen en inkomen. Vanuit haar expertise gaat Nationale-Nederlanden het gesprek aan en geeft zij antwoord op de vragen van de bezoekers. Het onderwerp ‘Inkomen voor later’ komt ook aan bod in de persoonlijke blogs van Van Wonderen en de vragenuurtjes over pensioen.

Wegens succes herhaald!

Na een succesvolle eerste editie in 2015, vindt op woensdagavond 1 juni 2016 het event ‘Vrouwen, Geld en Taboes 2016’ plaats in het Nationale-Nederlanden DE Café. Presentatrice en online ondernemer Zarayda Groenhart gaat tijdens dit event in gesprek met jonge ondernemende vrouwen en vijf mannen (Jelte Sondij, Patrick van Veen, Omid Soltani, Arjan Vergeer en Sebastiaan La Brie) over financiële zorgeloosheid, nu en in de toekomst. Deelneemsters aan dit event worden via prikkelende stellingen uitgedaagd op een andere manier naar het onderwerp ‘Inkomen voor later’ te kijken. De interesse voor dit event is groot: Binnen één dag was het volgeboekt.

Magazine Jouw Later

Nieuw is het magazine ‘Jouw later’. In dit magazine staat het thema pensioen creatief centraal, met inspirerende verhalen van bijvoorbeeld de acteur en ondernemer Dirk Zeelenberg; Hoe kijkt hij aan tegen “zijn later”?, een aantal doe-opdrachten en handige tips. De deelnemers aan ‘Vrouwen, Geld en Taboes 2016’ krijgen de primeur van het magazine “Jouw later”. Tijdens het event wordt dit magazine gelanceerd, in gedrukte vorm maar ook online: Jouw Later, Denken en Doen.

‘Denken en doen’

Deze initiatieven sluiten aan bij de campagnes op het gebied van pensioenbewustzijn die Nationale-Nederlanden al enkele jaren voert. Pensioen is denken én doen. Dagelijks zijn medewerkers in gesprek met klanten over hun dromen en plannen om de betrokkenheid bij pensioen te vergroten. En Nationale-Nederlanden organiseert niet alleen activiteiten voor vrouwen. Afgelopen periode is ook veel aandacht besteed aan andere groepen, zoals bijvoorbeeld jongeren en HR-professionals.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is ruim 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.