Samenwerking NN en Meld Misdaad Anoniem

Den Haag, 5 juni 2015

Nationale-Nederlanden en Meld Misdaad Anoniem bundelen hun krachten als het gaat om verzekeringsfraudebestrijding. Daarmee is NN de eerste verzekeraar in Nederland die dit doet.

“Wij vinden het belangrijk om gezamenlijk verzekeringsfraude terug te dringen of zelfs helpen te voorkomen. Deze samenwerking zal daar zeker toe bijdragen. Hopelijk volgen er snel meer verzekeraars” aldus Geeke Feiter-van Heuvelen, directeur Schade Particulieren van Nationale-Nederlanden.

De informatie die Nationale-Nederlanden in de korte pilotperiode eerder dit jaar van Meld Misdaad Anoniem ontving bleek waardevol. Uit de informatie werden al zo’n 40 zogenoemde ‘fraudeleads’ of aanwijzingen gehaald. Deze aanwijzingen konden worden meegenomen in bestaande en nieuwe onderzoeken waardoor de samenwerking zijn waarde al heeft bewezen.

Voorheen verliep de samenwerking via het Verbond van Verzekeraars maar sinds dit jaar kunnen verzekeraars rechtstreeks met Meld Misdaad Anoniem een samenwerking aangaan. Nationale-Nederlanden is de eerste verzekeringsmaatschappij die dat doet.

Over Meld Misdaad Anoniem

Meld Misdaad Anoniem is een onafhankelijke intermediair tussen burgers en publieke en private partijen. Het meldpunt biedt een anoniem vangnet voor informatie over criminaliteit en fraude die anders onbekend blijft en stuurt de anonieme meldingen door naar haar partners, zoals de politie, energiemaatschappijen, opsporingsdiensten en nu ook naar Nationale-Nederlanden.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.