Rudi Van Delm verantwoordelijk voor pricing & underwriting Non-life

Den Haag, 10 april 2018

Rudi Van Delm (53) is benoemd als eindverantwoordelijke voor pricing & underwriting bij Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen. Van Delm, afkomstig van Direct Line Group in Londen, start op 1 juli.

Sinds de overname van Delta Lloyd is Nationale-Nederlanden marktleider schade & inkomensverzekeringen in Nederland. Leon van Riet, CEO Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen: ‘Schaal is belangrijk in onze competitieve markt en biedt kansen om de kosten te verminderen. Met de komst van Rudi Van Delm en zijn internationale expertise, zet NN Schade & Inkomen in op een verdere professionalisering van pricing en underwriting.’

Rudi Van Delm is sinds 2011 Directeur Pricing en Underwriting bij Direct Line Group, één van de grootste auto- en woonverzekeraars in het Verenigd Koninkrijk. In deze positie geeft hij leiding aan de pricing en underwriting teams voor zowel Direct Line, Churchill, Privilege en Green Flag, als voor de partnerships met onder meer Sainsbury's, RBS, NatWest en Nationwide. Voor Direct Line Group was Van Delm Chief Actuary schadeverzekeringen bij Lloyds Banking Group. Hier had hij tevens zitting in het directiecomité en de raad van bestuur voor schadeverzekeringen. Van 2001 tot 2009 was hij werkzaam bij EY in Londen, eerst als senior manager en later als directeur van de actuariële afdeling.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

Mediarelaties Nationale-Nederlanden

Bas Kuik