Rotterdam krijgt groots Koninklijk dubbelportret

Initiatief van Rotterdams LEF en Nationale-Nederlanden

Rotterdam, 16 april 2013

Rotterdam verwelkomt het nieuwe staatshoofd, Koning Willem-Alexander, met een levensgroot dubbelportret van Beatrix en Willem-Alexander op de gevel van het 151 meter hoge Nationale-Nederlandengebouw aan het Weena. Het kunstwerk, een initiatief van Rotterdams LEF en verzekeraar Nationale-Nederlanden, is een geschenk aan het nieuwe staatshoofd. Tegelijkertijd vormt het dubbelportret, dat op grote hoogte boven Rotterdam prijkt, een eerbetoon aan Koningin Beatrix.

Kunstenaars Gijs van Bon en Thijs Kelder ontwierpen de opvallende lijntekening van 30 meter breed en ruim 36 meter hoog. Dankzij de felle oranje kleur is het kunstwerk goed zichtbaar boven de stad. Maar ook ’s avonds hebben stad en regio zicht op het grootste Koninklijke dubbelportret ooit gemaakt. In het donker wordt het oranje fluorfolie door middel van een animatie spectaculair aangelicht.

Maandag j.l. is vanuit de glazenwassersgondel gestart met de bestickering van het kantoorgebouw om een kleine twee weken later op 30 april, als de stad geheel in het teken staat van de troonswisseling, een imposante eyecatcher te vormen.

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al ruim 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.