Rechtsbijstand Nationale-Nederlanden naar DAS

Nationale-Nederlanden en DAS hebben vandaag een samenwerkingsovereenkomst getekend op het gebied van rechtsbijstand. De samenwerking sluit aan bij de strategische keuzes van Nationale-Nederlanden voor een optimale dienstverlening aan klanten. Beide partijen werken de komende periode nauw samen aan de uitwerking van de overgang en de dienstverlening voor zowel klanten als medewerkers van de bestaande naar de nieuwe dienstverlener. De voorgenomen overgang kan onder voorbehoud zijn van goedkeuring door mededingingsautoriteit Autoriteit Consument en Markt en is onder voorbehoud van consultatie van de ondernemingsraden van DAS en SRK. De intentie is om de nieuwe dienstverlening door DAS deze zomer van start te laten gaan.

Op dit moment wordt de rechtsbijstand van Nationale-Nederlanden uitgevoerd door SRK Rechtsbijstand. Dit contract stopt medio 2019. De betrokken partijen hebben overeenstemming bereikt in het streven naar een oplossing waarbij de belangen van werknemers en klanten zorgvuldig zijn meegenomen. Door de samenwerking met DAS brengt Nationale-Nederlanden het rechtshulpaanbod van NN, ING verzekeringen en OHRA samen bij één aanbieder. Voor het label ABN AMRO Verzekeringen blijft de dienstverlening bij ARAG.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten alle medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.