Ga direct naar inhoud

Partnerschap MKB-Nederland en Nationale-Nederlanden

‘Innovatie ontstaat als je een omgeving creëert waar mensen en ideeën samen komen’

5 juni 2020

Nationale-Nederlanden start met MKB-Nederland een partnerschap voor ondernemers en medewerkers om vitaal, betrokken, veilig en productief te kunnen werken. Het partnerschap moet ideeën samenbrengen van ondernemers en deze snel toepasbaar maken. De 1,5 meter innovatie challenge, van start gegaan op 2 juni jl., maakt deel uit van dit partnerschap programma. Volgens Harry van der Zwan, directeur NN Business Partners, ‘onderneem je samen. Innovatie ontstaat als je een omgeving creëert waar mensen en ideeën samen komen.’  

Van der Zwan: ‘Ondernemers staan op dit moment voor grote uitdagingen. Daarom is het van belang dat we kennis, ervaring en ook oplossingen delen. En gezamenlijk de schouders eronder zetten, om te zorgen dat we er allemaal sterker uitkomen. Om dit te bekrachtigen heeft Nationale-Nederlanden de site Ondernemen doe je samen opgezet en staat het NN-netwerk van experts klaar voor zakelijke klanten en business partners. Met de 1,5 meter innovatie challenge willen we samen met deelnemende partners ondernemers uitdagen om mee te denken over de nieuwe 1,5 meter economie.’

Innovatie Challenge

De afgelopen periode zijn diverse sectoren elkaar te hulp geschoten. Tal van slimme oplossingen zijn bedacht om ook binnen de 1,5 meter economie bedrijven draaiende te houden en klanten op een veilige manier te bedienen. En de praktijk wijst uit dat ondernemers, naast de goede handreikingen en protocollen van branches, creatief zijn.

Om de beste ideeën boven tafel te krijgen en die te delen met andere ondernemers, organiseren MKB-Nederland, VNO-NCW samen met Nationale-Nederlanden, Van Spaendonck en MKB Servicedesk de 1,5 meter innovatie challenge. Het gaat hierbij om slimme, concrete ideeën en oplossingen die snel ten uitvoer kunnen worden gebracht en betrekking hebben op afstand houden, hygiëne, (inzet van) personeel, beschermingsmaatregelen of gedragsbeïnvloeding van klanten en/of medewerkers. 

Ondernemers kunnen hun oplossingen tot 3 juli 2020 insturen. Een jury kiest medio juli een top 3 uit de inzendingen. De beste oplossingen worden onder de aandacht gebracht via sociale media en ondernemersplatformen. Voor de winnaar ligt er ook een prijs van 7.500 euro klaar.

Nationale-Nederlanden en de andere partners helpen de winnaars om het idee te realiseren en  breder in te zetten.


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener met ruim vijf miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 18 miljoen klanten. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Important legal information

All figures in this document are unaudited. Small differences are possible due to rounding. Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group. 

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy, any securities.