Nutreco kiest voor Nationale-Nederlanden

Samenvatting

Nutreco brengt de pensioenregeling voor haar werknemers per 1 januari 2017 onder bij Nationale-Nederlanden. Met de keuze voor Nationale-Nederlanden sluit Nutreco aan bij moederconcern SHV. Nationale-Nederlanden is al decennia lang de pensioenuitvoerder voor SHV en gelieerde ondernemingen. Adviseur Willis Towers Watson heeft voor Nutreco het selectieproces begeleid.

“Wij zijn erg blij met het vertrouwen dat Nutreco ons hiermee geeft. Dit sluit aan bij onze strategische doelstelling en geeft invulling aan de samenwerking die wij met onze klanten nastreven” aldus Arthur van der Wal, directeur Pensioen Nationale-Nederlanden.

Over Nutreco

Nutreco (www.nutreco.nl) is een wereldwijde speler op het gebied van de productie van en handel in veevoer en visvoer. Het maakt deel uit van het SHV concern en heeft in Nederland 1600 werknemers. Wereldwijd werken in 35 landen ongeveer 11.000 mensen voor het bedrijf met een omzet van € 5,7 miljard. De nieuwe pensioenregeling geldt voor de werknemers in Nederland.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is ruim 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.