15
juli
2021
|
10:00
Europe/Amsterdam

Nieuwe focus Schade Nationale-Nederlanden

Samenvatting

De bedrijfsonderdelen Zakelijk - en Particulieren Schade worden ingericht naar distributiekanaal (of aandachtsgebied). De bediening van het intermediair voor zowel zakelijk als particulier wordt samengevoegd in het nieuwe bedrijfsonderdeel Schade Intermediair.

Intermediair en Retail worden aparte bedrijfsonderdelen

Nationale-Nederlanden brengt een nieuwe focus aan bij het schadebedrijf. De bedrijfsonderdelen Zakelijk - en Particulieren Schade worden ingericht naar distributiekanaal (of aandachtsgebied). De bediening van het intermediair voor zowel zakelijk als particulier wordt samengevoegd in het nieuwe bedrijfsonderdeel Schade Intermediair. Dit komt onder leiding te staan van Gerard van Rooijen. Bianca Knispel concentreert zich als directeur van Retail Schade & Zorg op de directe klantbediening. De Intermediaire klantbediening blijft bij Voogd & Voogd (NNVS), onlangs is dit contract met 2 jaar verlengd. De directe portefeuille wordt op termijn binnen Retail Schade & Zorg zelf uitgevoerd en niet meer uitbesteed aan NNVS

Met het centraliseren van de intermediaire dienstverlening wil Nationale-Nederlanden de kracht en de rol van de adviseur benadrukken. Gerard van Rooijen: ‘hiermee komt er voor zowel intermediair als volmacht een integrale verantwoordelijkheid op het gebied van schadeverzekeringen. De focus ligt op het nog verder verbeteren van onze dienstverlening naar adviseurs. De adviseur krijgt voor zowel zakelijke als particuliere schadeproducten nog slechts met één accountmanager te maken die de adviseur ondersteunt in de marktbewerking met producten en diensten van Nationale-Nederlanden.’

Retail Schade & Zorg focust, met bankassurance ketens en OHRA op de directe klant. Bianca Knispel: ‘Uiteindelijk wil de klant een simpel en duidelijk product met een hoogwaardige service en een verantwoorde dekking tegen een aantrekkelijke premie. We gaan meer efficiency halen uit ons schaalvoordeel en het diverse aanbod van verzekeringsproducten aanscherpen.’

 


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 18 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).  

Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.