Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden zoekt het gezondste bedrijfsidee

Den Haag, 23 september 2013

Nederland vergrijst, werknemers worden ouder en werken langer door. Hierdoor wordt het duurzaam inzetbaar houden van werknemers de komende jaren in toenemende mate prioriteit voor werkgevers en Nationale-Nederlanden helpt bij dit proces. De verzekeraar gaat hierbij verder dan alleen het verzekeren van de risico’s van ziekte en arbeidsongeschiktheid. Om aandacht te vragen voor deze duurzame inzetbaarheid start op 23 september de zoektocht naar het gezondste bedrijfsidee van Nederland. Het gezondste bedrijfsidee is een online wedstrijd voor werkgevers en werknemers. De prijs is de aanschaf van de middelen, ter waarde van € 10.000, om het idee uit te voeren binnen het bedrijf.

Betrokken en gezonde medewerkers zijn de basis voor een gezonde en energieke organisatie. Dit verhoogt de effectiviteit, verlaagt het verzuim en draagt bij aan de continuïteit van de onderneming. De inzetbaarheid van personeel verbetert en werkgevers kunnen efficiënter werken. Nationale-Nederlanden ondersteunt bedrijven bij de uitvoering van hun gezondheidsbeleid samen met erkende dienstverleners. Dit gebeurd op de werkvloer met advies, analyse en actieve dienstverlening door specialisten op dit gebied.

Het gezondste bedrijfsidee van Nederland zet werkgevers en werknemers aan tot het bewust worden van de gezondheid en de vitaliteit in hun eigen organisatie. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor een prettige, gezonde, werksfeer waarbij iedereen met veel enthousiasme aan het werk is? Dat iedereen zijn of haar werk op een veilige manier kan doen? En dat verzuim wordt voorkomen en verkort? Welk idee kan met € 10.000,- van start gaan om de inzetbaarheid van werknemers te verbeteren?

De actie Het gezondste bedrijfsidee loopt van 23 september tot 23 oktober 2013. Daarna zal een vakkundige jury de inzendingen beoordelen en een winnaar kiezen.

Meer informatie over het gezondste bedrijfsidee is te vinden op https://www.nn.nl/Het-gezondste-bedrijfsidee-van-Nederland.htm.

Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden bijna 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten. Het Verzuimpakket Werkgever dat deze zomer is geïntroduceerd, maakt hier deel van uit. Hiermee verzekert de werkgever de financiële risico’s van ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid in één pakket. Extra is de module dienstverlening waarbij werkgevers profiteren van diensten gericht op het verkorten en, waar mogelijk, voorkomen van verzuim en het verbeteren van de inzetbaarheid van medewerkers.