Nationale-Nederlanden viert opening musea met de NN Open Museum Week

Vanaf zaterdag 5 juni mogen de Nederlandse musea weer open voor bezoek. Als trotse partner van diverse Nederlandse musea wil Nationale-Nederlanden dit graag vieren. Daarom organiseert Nationale-Nederlanden de NN Open Museum Week van 9 tot en met 15 juni.

Met de campagne NN Open Museum Week wil Nationale-Nederlanden iedereen uitnodigen een bezoek te brengen aan de Nederlandse musea. Daarom is het mogelijk om gratis een toegangskaart aan te vragen voor één van de museale partners van Nationale-Nederlanden: het Mauritshuis, Nederlands Fotomuseum, Kunstmuseum Den Haag, de Kunsthal Rotterdam, Nederlands Openluchtmuseum en Nationaal Archief. Een extra stimulans om weer een bezoek te brengen aan musea, die maandenlang gesloten waren vanwege COVID-19.

Dailah Nihot, Lid van de Management Board NN Group: ‘We vinden het belangrijk om onze culturele partners te steunen in deze tijd, en we hopen met de campagne velen de mogelijkheid te geven weer een museum te bezoeken. In de afgelopen maanden hebben we prachtige virtuele initiatieven gezien, maar nu kunnen bezoekers zich ook weer in de musea laten inspireren. We hebben naar het moment uitgekeken.'

Martine Gosselink, Directeur Mauritshuis: ‘Wij zijn ongelooflijk blij dat onze deuren weer opengaan voor het publiek. Alle medewerkers hebben heel hard gewerkt om een veilig bezoek aan het museum mogelijk te maken. Dankzij de NN Open Museum Week kunnen wij de heropening met nóg meer kunstliefhebbers vieren. Wees welkom!’

Benno Tempel, Directeur Kunstmuseum Den Haag: ‘Het is een feest dat de musea na een sluiting van bijna zes maanden weer open mogen. We kijken er enorm naar uit bezoekers veilig te begroeten. Het is een prachtig cadeau dat NN zo veel mensen uitnodigt om het Kunstmuseum en geweldige andere musea te bezoeken. Laat u verrassen door al het moois dat de musea te bieden hebben!’

Toegangskaarten

De gratis toegangskaarten zijn beschikbaar via nn.nl/openmuseumweek. Op deze pagina staat een uitleg hoe de kaarten te bestellen zijn met een link naar de boekingssites van de musea. Daarbij staan ook de voorwaarden en veel gestelde vragen. Voor de toegangskaarten geldt op=op.

Cultuursponsoring

Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, wil een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, onder andere door maatschappelijke projecten te ondersteunen. Zo heeft NN een lange geschiedenis op het gebied van cultuursponsoring in de steden waar NN kantoren heeft; Rotterdam, Den Haag en Arnhem. De focus ligt op beeldende kunst, musea en muziek. Door te investeren in cultuur verbindt NN zich met lokale gemeenschappen, ontmoet klanten en inspireert medewerkers en klanten.