Nationale-Nederlanden start samenwerking met 50+ social platform Klup

Als grootste pensioenverzekeraar van Nederland vindt Nationale-Nederlanden het belangrijk dat (pre)gepensioneerden een zorgeloos pensioen hebben. En dat betekent niet alleen een financieel goed pensioen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die recent een grote levensverandering zijn doorgegaan, zoals pensionering, vaak behoefte hebben aan nieuwe sociale contacten. Daarom slaat Nationale-Nederlanden de handen ineen met social platform Klup dat gelijkgestemden op een innovatieve manier koppelt en aan actief leven stimuleert. Met de strategische samenwerking wil Nationale-Nederlanden een actieve bijdrage leveren aan de sociale missie van Klup om 50+ Nederland op een aansprekende manier te verbinden.

Startup Klup is in 2016 opgericht door de jonge ondernemers Michelle Wolters (33) en Michiel van den Berg (31). Inmiddels is het idee, online ontmoetingen faciliteren om er offline op uit te gaan, uitgegroeid tot een breed social platform. Met inmiddels 60.000 gebruikers biedt marktleider Klup landelijk wekelijks rond de 200 activiteiten en zijn er inmiddels meer dan 125.000 connecties ontstaan. Klup wil de actieve 50-plusser van nu verbinden en inspireren een avontuurlijk leven te leiden. Dit gaat van kleinschalige activiteiten, zoals een strandwandeling of fietstocht tot een reis naar Lapland en ballonvaren.

Naast de online kanalen heeft Klup in november 2019 de eerste editie van haar eigen Klup magazine gelanceerd. De verdere ambities van Klup vragen om een strategische partner om verder efficiëntere kanalen op de Nederlandse markt te bieden en om klanten aan te trekken en te behouden.

Michiel van den Berg, Tjeerd Bosklopper en MIchelle Wolters

Tjeerd Bosklopper, lid van de Management Board NN Group: ‘We vinden het belangrijk om met oplossingen bij te dragen aan de fysieke en mentale gezondheid van 50-plussers in Nederland. Met onze twee miljoen Nederlandse pensioendeelnemers zien we het belang van een gelukkig, zinvol en sociaal bestaan. Samen met de oprichters van Klup gaan we verder met onze missie om dit voor elkaar te krijgen.’

Michiel van den Berg: ‘Voor ons is dit een prachtige kans om met een sterke partner versneld op te schalen, onze impact te vergroten en het grootste 50+ platform van Nederland te worden. De ambitie van Nationale-Nederlanden om op een breder vlak relevant te zijn voor én na het pensioen past perfect bij de sociale gedachte van Klup. 50+ Nederland inspireren, verbinden en activeren via een multichannel platform om een avontuurlijk en gelukkig leven te leiden.’

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 18 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).