Nationale-Nederlanden portretteert bijzondere senioren

Rotterdam, 16 oktober 2015

Nationale-Nederlanden lanceert vandaag drie korte online documentaires over gepensioneerde Nederlanders met een bijzondere hobby. Met de films wil de financiële dienstverlener mensen inspireren en uitdagen om na te denken over “Hoe ziet jouw later eruit?”.

Directeur marketing NN Pensioen Yoram Schwarz: “Inspireren is één van de manieren om mensen bij het onderwerp pensioen te betrekken. Voor veel mensen is pensioen een ver van mijn bed show, maar tegelijkertijd krijgen ze steeds meer eigen verantwoordelijkheid. Pensioen is niet meer zo goed geregeld als vroeger en Nationale-Nederlanden wil haar verantwoordelijkheid nemen met een brede maatschappelijke aanpak. Nationale-Nederlanden geeft mensen inzicht in hun later en laat zien welke mogelijkheden je hebt en welke beslissingen je hierbij kan nemen. Pensioen is denken en doen”.

In de vandaag gelanceerde korte documentaires worden een drietal senioren geportretteerd: internetfenomeen Johan de Vries (83 jaar, house-opa), Tineke Wester (84 jaar, waterskiester) en Ton Gerards (61, ijsklimmer). Zij vertellen over hun leven, hun bijzondere hobby en hun beeld van de toekomst. In de documentaires komt naar voren dat een mens niet zo veel verandert tijdens zijn leven; vaak zijn interesses al jong bepaald en kun je deze na je pensionering blijven beoefenen. Het leven houdt niet op bij je pensioen, je hebt er weer meer tijd voor.

De films, gemaakt door DDB & Tribal Worldwide, zijn vanaf vandaag te zien op Facebook en Youtube. Het nu gehouden Amsterdam Dance Event is de aanleiding om de documentaire met Johan de Vries (house-opa) als eerste online te zetten. De filmpjes zijn te bekijken via www.nn.nl/jouwlater.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.