Nationale-Nederlanden ontvangt Gouden Oor Erkenning

Den Haag, 31 oktober 2013

Als eerste verzekeringsmaatschappij in Nederland ontvangt Nationale-Nederlanden vandaag de Gouden Oor Erkenning. De Gouden Oor Erkenning accentueert het belang van ‘gehoor geven aan klanten’. De erkenning staat symbool voor het luisterend vermogen van een organisatie voor haar klanten. Het helpt de klantrelatie te behouden en te versterken, de reputatie goed te houden en processen en producten te verbeteren.

Het certificaat van deze Gouden Oor Erkenning is vandaag op het kantoor van Nationale-Nederlanden in Den Haag uitgereikt door Eric de Haan, voorzitter van de Stichting Gouden Oor en Hein Dekker van Vedas Quality, die de audits heeft verricht. “Deze erkenning is een enorme opsteker voor ons klachtenmanagement en daar zijn we trots op,” aldus Sjaak de Graaf, Chief Operations Officer van Nationale-Nederlanden. “Het is voor ons een stimulans hierin te groeien en ons verder te verbeteren door nog beter naar onze klanten te luisteren en hun feedback mee te nemen in onze dienstverlening.”

Over het Gouden Oor

Het Gouden Oor geeft richting aan feedback- en klachtenmanagement, mobiliseert de verschillende benodigde organisatiekrachten en motiveert richting een concreet doel. Een Gouden Oor Erkenning is een bewijs en beloning voor bewezen effectief feedback/klachtenmanagement. Daarbij vinden er jaarlijks reviews plaats, die de inspanningen en investeringen van deze erkenning borgen.
De eisen voor het effectief omgaan met feedback van klanten zijn vastgelegd in de Gouden Oor Standaard. Deze Standaard omvat zes richtinggevende principes en specifieke eisen op organisatie- en resultaat gebieden. Voor meer informatie over het Gouden Oor: www.goudenoor.nl

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden bijna 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.