Ga direct naar: inhoud

Nationale-Nederlanden intensiveert dienstverlening pensioen

Rotterdam, 12 mei 2016

Nationale-Nederlanden intensiveert de dienstverlening rondom het pensioen. Hiervoor komen vanaf 12 mei de Pensioenhulp en de Pensioencoach beschikbaar; persoonlijke hulp voor iedereen die tien jaar of minder voor de pensioendatum zit. Voor het inkomen voor later moet het zo makkelijk mogelijk worden om op het juiste moment goede keuzes te kunnen maken.

Een pensioen aankopen en beslissen waar je dit doet, doorbeleggen na pensioendatum; zaken waar deelnemers de laatste tien jaar voor hun pensioen mee te maken krijgen. Volgens Arthur van der Wal, directeur Nationale-Nederlanden Pensioen is “het financieel belang van een pensioenuitkering groot. De gemiddelde waarde van het pensioen van een modaal inkomen in Nederland is hoger dan de gemiddelde waarde van een hypotheek in Nederland. Reden genoeg dus om tijdig bezig te gaan met het inkomen voor later en keuzes te maken die aansluiten bij de behoeften en de eigen persoonlijke situatie.”

Pensioenhulp

Om deze keuzes makkelijker te maken, biedt Nationale-Nederlanden nu de Pensioen Hulp www.nn.nl/pensioenhulp aan, een online dienstverlening die tien jaar voor de pensioendatum start. De Pensioen Hulp helpt de werknemer in kleine stapjes, met duidelijke en relevante informatie. Zoals bijvoorbeeld een duidelijk en simpel stappenplan om overzicht in je pensioenpotjes te krijgen, of bijvoorbeeld een gepersonaliseerd filmpje waar jouw keuzemogelijkheden op een rij worden gezet.
Door in de dienstverlening het onderscheid te maken naar geboortejaar, kunnen we iedere leeftijdsgroep gericht informeren. Mensen krijgen op basis van hun leeftijd informatie, afgestemd op hun specifieke situatie. De dienstverlening is gratis, vrijblijvend en toegankelijk voor iedereen, klanten en niet-klanten.

Pensioen Coach

Voor de deelnemers die op de pensioendatum nog een pensioen moet aankopen, heeft Nationale-Nederlanden bovendien de Pensioen Coach, in het laatste jaar voor het pensioen. Voor alle pensioenregelingen die de verzekeraar voert, neemt de pensioen coach proactief contact op en geeft uitleg over de te nemen stappen en inzicht in de keuzes voor het pensioen.

Deze nieuwe ondersteuning sluit aan bij de campagnes op het gebied van pensioenbewustzijn die Nationale-Nederlanden al meerdere jaren voert. Pensioen is denken én doen. Dagelijks zijn onze medewerkers in gesprek met klanten over hun dromen en plannen om de betrokkenheid bij pensioen, zowel in de opbouw- als rondom de uitkeringsfase te vergroten. We ondersteunen financiële educatie en we helpen mensen om nu actie te ondernemen voor later, door gebruik van handige tools te stimuleren, zoals de ‘Mijn Inkomen Later app’.

Actief Pensioen

Pensioen Hulp en de Pensioencoach maken onderdeel uit van dienstverlening van Nationale-Nederlanden rondom de pensionering. Een ander onderdeel hiervan is Actief Pensioen dat vanaf vandaag wordt aangeboden. Dit is de nieuwe naam van het (direct ingaand) pensioen dat werknemers aankopen van hun opgebouwde pensioenkapitaal.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is ruim 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.