NN pensioen-app haalt later naar nu

Rotterdam, 10 februari 2015

Pensioen is vaak ver weg, abstract en behoort niet tot de zaken waar mensen dagelijks mee bezig zijn. Met de nieuwe pensioen-app Mijn Inkomen Later haalt Nationale-Nederlanden het pensioen naar ‘het nu’. Door wat nu belangrijk is te relateren aan later en in te spelen op de belangrijke momenten in het leven zoals samenwonen, een nieuwe baan of scheiding. De app geeft op een makkelijke manier inzicht in het netto pensioen en toont de consequenties van beslissingen, zoals bijvoorbeeld minder werken. Daarnaast geeft het met handige tips eenvoudig aan hoe actie te ondernemen is om een eventueel tekort op te lossen. Iedereen die pensioen opbouwt kan de app gebruiken. De app is beschikbaar in de stores van Apple en Google.

Nationale-Nederlanden is voor werknemers vaak één van de eerste aanspreekpunten als het om pensioen gaat. Arthur van der Wal, directeur Nationale-Nederlanden Pensioen: “Je ziet dat de eigen verantwoordelijkheid van consumenten voor hun financiële toekomst toeneemt. Dit vraagt van mensen meer kennis en bewustzijn. De druk om het te kunnen begrijpen neemt toe. Wij proberen hier in tegemoet te komen door het pensioen relevanter en toegankelijker te maken, op het gebied van pensioenoplossingen, klantbediening en communicatie. Onze nieuwe app Mijn Inkomen Later helpt hierbij.”

De app Mijn Inkomen Later geeft in één overzicht alle pensioenregelingen weer. Iedereen die pensioen opbouwt kan de app gebruiken; werknemers met een pensioenregeling van Nationale-Nederlanden kunnen de app aan hun gegevens in de pensioenportal koppelen als zij hier toegang tot hebben. Pensioenbedragen opgebouwd bij andere pensioenaanbieders kunnen makkelijk aan het overzicht worden toegevoegd. Dit geldt ook voor andere financiële middelen zoals pensioenen, spaargeld en dergelijke. Vervolgens is in één oogopslag te zien of de deelnemer vanaf de zelf gekozen pensioendatum geld tekort komt of dat er ruimte is ten opzichte van het doelinkomen. Alle bedragen zijn netto en bij een tekort of overschot geeft Mijn Inkomen Later handige tips om dit op te lossen of in contact te komen met een expert.

De app sluit aan bij de pensioencommunicatie en voorlichting die Nationale-Nederlanden nu al geeft. De verzekeraar helpt werknemers en werkgevers bijvoorbeeld met een team Pensioencommunicatie. Dit team pakt met werkgevers en adviseurs communicatietrajecten richting werknemers op door op de werkvloer voorlichtingssessies over pensioen te geven. Daarnaast biedt de verzekeraar andere handige tools, zoals werknemerportals en e-learning. Met adviseurs en werkgevers wordt er samengewerkt om de juiste aanpak voor pensioen te kiezen.

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.

Meer informatie over de app is te vinden op: www.nn.nl/mijninkomenlater