24
oktober
2021
|
09:45
Europe/Amsterdam

NN geeft XL schoen aan alle hardlopers in Rotterdam tijdens 40e editie marathon

Samenvatting

Op zaterdag 23 en zondag 24 oktober vindt de veertigste editie van de NN Marathon Rotterdam plaats. Ter gelegenheid van deze bijzondere editie biedt NN de stad Rotterdam een XL schoen aan.

Op zaterdag 23 en zondag 24 oktober vindt de veertigste editie van de NN Marathon Rotterdam plaats. De jubileummarathon stond oorspronkelijk gepland op 6 april 2020, maar werd vanwege de coronacrisis uitgesteld. Ter gelegenheid van deze bijzondere editie biedt NN de stad Rotterdam een XL schoen aan. De schoen heeft de houding van een hardloper op volle snelheid met de hiel omhoog, waardoor de zool zichtbaar is. Op die zool is de plattegrond van Rotterdam te zien. In het materiaal van de sokkel zijn 1400 versnipperde en complete medailles met het jaartal 2020 verwerkt. David Knibbe, CEO van NN Group, onthulde het kunstwerk in bijzijn van burgemeester Aboutaleb en een vertegenwoordiger van Rotterdam Sportbedrijf.

NN geeft XL schoen aan alle hardlopers in Rotterdam. Fotograaf Aad Hoogendoorn

Mariëlle Krouwel, Head of Branding NN Group: ‘We zijn heel blij dat er dit najaar weer fysieke hardloopevenementen zijn zoals de marathon in Rotterdam. Niets is mooier dan het lied You never walk alone van Lee Towers bij de start, supporters langs het parcours en een echte finish. De schoen staat symbool voor de veerkracht van de Rotterdammers die altijd zijn blijven lopen in de afgelopen periode. Het kunstwerk krijgt een vaste plaats in de stad en is ter herinnering aan 2020, het jaar dat in het teken had moeten staan van de veertigste editie van de NN Marathon Rotterdam. In de sokkel waar de schoen op staat, zijn medailles die al klaar lagen op een duurzame manier verwerkt. Zo geven we ze weer terug aan alle hardlopers in de stad.’

De schoen is ontwikkeld door multidisciplinaire ontwerpstudio La Bolleur in samenwerking met beeldhouwer Coodre.

Supporter van alle hardlopers

NN ondersteunt sinds 2015 initiatieven en evenementen op het gebied van hardlopen in binnen- en buitenland. NN is daarbij hoofdsponsor van verschillende hardloopevenementen. Naast de NN Marathon Rotterdam ook de NN CPC Loop Den Haag, de NN Zevenheuvelenloop en de NN Egmond Halve Marathon. Ook is NN samen met Nike hoofdsponsor van het eerste professionele running team ter wereld, het NN Running Team. Als maatschappelijk partner steunen we de Atletiekunie, Fonds Gehandicaptensport en Stichting Running Blind.


Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 19 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).  

Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group