NN en LINDA.foundation nodigen ruim 200 Haagse gezinnen uit voor een dagje Mauritshuis

14 juli 2022

De komende dagen bezoeken ruim 200 Haagse gezinnen het Mauritshuis. Ter ere van het 200 jarig bestaan van het Mauritshuis, nodigen Nationale-Nederlanden en de LINDA.foundation gezinnen die het financieel zwaar hebben uit om een dag lang te genieten van de klassiekers, als het Meisje met de parel, en de nieuwste tentoonstelling Hallo Vermeer!

Kennismaken met kunst

De ruim 200 gezinnen zijn door Nationale-Nederlanden en de LINDA.foundation uitgenodigd om op 14 en 15 juli een dag te genieten van het Mauritshuis. Zij krijgen die dag een rondleiding en kunnen deelnemen aan de doe tentoonstelling Hallo Vermeer! waar kinderen samen spelenderwijs de schilder Johannes Vermeer leren kennen. Fleur Hudig, Head of Corporate Citizenship NN Group: ‘Als NN geloven we dat kunst inspireert en verbindt. Maar we realiseren ons maar al te goed dat als je geldzorgen hebt een museumbezoek niet op de eerste plaats komt. Door dit aan te bieden en hopen we samen met onze maatschappelijke partner de LINDA.foundation dat deze gezinnen een leuke en onbezorgde dag beleven in het Mauritshuis.’

Positieve actie voor gezinnen die het zwaar hebben

Nationale-Nederlanden en de LINDA.foundation  werken sinds 2014 samen op diverse projecten om gezinnen met kinderen in Nederland die het financieel zwaar hebben te ondersteunen. Zo zetten zij zich samen voor meer begrip en positieve momenten, door regelmatig geld in te zamelen, zomertassen, laptops en decemberpakketten te verzorgen. Jocelyn Nassentein, directeur LINDA.foundation: ‘Als je amper geld hebt om boodschappen te betalen, zit een vakantie of een dagje weg er gewoon niet in en duurt de zomervakantie heel lang. Wij zijn blij dat wij met NN mogen samenwerken om gezinnen uit Den Haag kennis te laten maken met het Mauritshuis.’